


PLA FORMACIÓ SECTORIAL
Curs subvencionat pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya i el Servicio Público de Empleo Estatal. Sense cost per a tu!
Davant la gran competència a internet entre empreses, productes i serveis, és fonamental que la nostra pàgina web compti amb totes les garanties a l’hora de ser reconeguda com d’interès entre els principals motors de cerca en internet, com és el cas de Google.
Tots sabem que, a l’hora de buscar un producte o servei, aquells que no apareixen entre les primeres posicions, o almenys en les primeres pàgines, és com si no existissin. Això és així perquè el temps dels usuaris i clients és limitat. Ningú té temps de revisar totes les pàgines de resultats que ens mostra el navegador. El temps és or i la posició que ocupem en els cercadors serà de vital importància per a l’obtenció dels nostres resultats.
Aquest curs que s’imparteix en modalitat Teleformació, et donarà el coneixement teòric i pràctic per aconseguir els objectius següents:
Objectius del curs:
![]() |
Conèixer què és SEO i quins són els seus avantatges per a l’empresa. Ser capaç de posar en pràctica un projecte de promoció de pàgines web. |
Informació del curs
El curs online ha estat preparat per professorat especialitzat en la matèria amb més de 5 anys d’experiència en el sector i amb titulació oficial.
![]() |
CAMPUS VIRTUAL. El curs es realitzarà a través del campus virtual de Formar-te. Allí trobaràs tots els materials del curs i podrà realitzar la comunicació amb l’equip docent expert en la matèria. |
![]() |
CURS SENSE FRONTERES. MULTIDISPOSTIU I MULTISISTEMA. Per poder realitzar el curs necessitaràs un dispositiu electrònic (ordinador, tauleta o mòbil) amb connexió a internet i un navegador web (Mozilla Firefox, Google Chrome, Edge, Opera…). El curs és multidispositiu i el podrà realitzar amb qualsevol sistema operatiu: Linux, Windows i/o Mac OS. |
![]() |
La modalitat TELEFORMACIÓ permet adequar l’horari al seu dia a dia. Tindràs el campus formatiu obert les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana per poder realitzar-lo (sempre dins de les dates d’inici i fi del curs). |
Encara que a l’edició del curs posi curs complet o llista d’espera, et recomanem que t’inscriguis i realitzes la preinscripció igualment, ja que així podràs ser avisat en la següent edició de forma prioritària. Les llistes d’espera són efectives i reals i les utilitzem per a cobrir les baixes que s’ocasionen habitualment o per avisar de les futures edicions del curs.
Per qualsevol dubte et recordem que també pots contactar amb nosaltres a través del correu electrònic formarte@formar-te.es i del telèfon 93 606 10 32, en horari d’oficina.
També et facilitem el nostre whatsapp perquè l’afegeixis i ens puguis escriure!
(clica a la imatge per obrir una conversació)
Objectiu general
Realitzar una anàlisi web adequada mitjançant la utilització de les eines de màrqueting en cercadors: SEO i SEM
Continguts
Mòdul I
Coneixement del funcionament dels cercadors.
– Màrqueting en cercadors.
– Definició de SEO o posicionament natural.
– Definició de PPC.
– Eines de cerca.
– Cercadors.
– Directoris.
– Com funciona un cercador.
– Articles d’opinió.
– Importància del SEO: infografies.
– Qui diu que el SEO està mort?
Identificació dels Principis SEO.
– Què fer perquè ens indexin els cercadors.
– Alta en directoris.
– Alta en cercadors.
– Donar a conèixer la nostra pàgina.
– Publicar el SITEMAP.
– Què fer perquè no ens indexin.
– Optimització de les pàgines.
– Capçalera.
– Àrea de metainformació.
– L’etiqueta Description.
– L’etiqueta Keywords.
– Informació dins del cos de la pàgina ( ).
– Com escriure bons textos per a cercadors i usuaris.
– Definir l’estratègia de posicionament.
– Concepte de popularitat, què podem fer per augmentar la nostra popularitat?
– Link building.
– Concepte de rellevància.
– Tècniques a evitar.
– SEO de poca confiança.
– Compra de links.
– Canvis importants en l’algoritme.
– Google Panda.
– Google Penguin.
– Google Hummingbird (“Colibrí”).
– Estudis sobre la posició als resultats de cerca.
– Estudi de la Universitat de Tulsa (EUA).
– SEO per a mòbils.
Implementació i explotació de campanyes de PPC.
– Introducció.
– Quin format tenen aquests anuncis?
– Quant costa anunciar-se a AdWords?
– Com funciona i què he de fer per aparèixer a les primeres posicions?
– Com crear una campanya a AdWords.
– Conceptes fonamentals d’AdWords.
– Creació d’un compte.
– Creació d’una campanya.
– Alta de les dades de facturació.
– Cas pràctic.
– Com treure partit d’un compte d’AdWords.
– Optimització de paraules clau efectives.
– Optimització del text dels anuncis.
– Cas pràctic.
Desenvolupament de Landing Pages i Testing.
– Construcció de Landing Pages orientades a la conversió.
– Ingredients per generar una bona oferta.
– Estructura del missatge.
– Com escriure textos que venguin.
– Exemples de Landing Pages.
– Eines per optimitzar la nostra Landing Page.
– Experiments de contingut.
– Anàlisi de llocs web.
– Tipus d’eines.
– Indicadors clau de rendiment.
Anàlisi del nostre lloc web.
– Informació dels visitants.
– Fonts de trànsit.
– Contingut del lloc web.
– Definició d’objectius i conversions.
– Anàlisi de campanyes.
– Etiquetatge de les campanyes amb Google Analytics.
– Algunes funcionalitats destacades de Google Analytics.
– Com crear un compte de Google Analytics.
– Analítica de pàgina.
– Cerca interna del lloc.
– Enllaçar campanyes d’AdWords.
– Monitorització de l’e-commerce.
– Google Analytics: Universal i 360 Suite.
– Cas pràctic.
PROCÉS INSCRIPCIÓ CURSOS FORMAR-TE
En aquest apartat detallem el procés d’inscripció per als cursos subvencionats impartits per FORMAR-TE:1. Realitzar la preinscripció al curs: omplir el formulari web amb les dades sol·licitades, un cop omplert i enviat el formulari, s'enviarà una resposta automàtica confirmant que la preinscripció al curs s'ha registrat correctament.
Tot participant que realitzi una preinscripció a la LLISTA D'ESPERA, serà informat de forma prioritària i és tindrà en compte per a les pròximes edicions.
2. Inscripció al curs (30 dies abans inici de cada curs, fins exhaurir places): Un cop analitzades les sol·licituds i revisades les dades, enviarem un correu electrònic a l'adreça facilitada en la preinscripció, on es sol·licitarà la següent documentació:
- Annex 1 de Participació (reomplert i signat) -> S’enviarà adjunt al correu electrònic.
- Fotocòpia del NIF/NIE (per les dues cares i que sigui llegible)
- Historial acadèmic o titulació corresponent
- En alguns casos serà necessari adjuntar més informació que es requerirà per correu electrònic.
- Documentació acreditativa de l'estat laboral:
- - TREBALLADOR/RA: ens haurà de remetre la fotocòpia de la capçalera de la nòmina o del rebut d’autònoms (és important que a la nòmina es vegi el període de liquidació, si no NO serà vàlida) Un cop s’iniciï la formació, se sol·licitarà la del mes d’inici de l’acció formativa.
- - DESOCUPAT/DA ens haurà de remetre la fotocòpia de la demanda d’ocupació segellada i vigent (DARDO).
Un cop rebem tota la documentació sol·licitada, aquesta estigui correcta i compleixi amb els requisits del pla formatiu, s’enviarà un correu electrònic informant que la inscripció es troba en LLISTA D’ESPERA, si no es compleixen els requisits s’enviarà un correu electrònic amb el motiu pel qual no ha estat acceptada.
Finalment, uns dies abans de la data d’inici del curs, si hi ha suficient quòrum per iniciar el grup s’enviarà un correu electrònic amb la CONFIRMACIÓ DE LA PLAÇA.
Si el motiu de no admissió al curs, és per la limitació de places a persones desocupades o personal treballador de l’administració pública, la inscripció es quedarà en llista d’espera, per a ser prioritàries en pròximes edicions del curs.
Només es pot participar en dues accions formatives a la vegada, per això és important fer les preinscripcions per ordre de preferència.
*Tota la informació adjuntada no es desa en el nostre sistema, només és tractada per validacions.
MODALITAT TELEFORMACIÓ
Les accions formatives asíncrones permeten a l’alumnat una flexibilitat que no permet la modalitat presencial, perquè els alumnes es converteixen en els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge. En aquesta modalitat de formació es remarquen els aspectes que puguin aproximar a l'alumne a una formació personalitzada fent especial èmfasi en les tutories i la dinamització de les accions formatives. Per aquest motiu, durant tot el procés d’aprenentatge, els alumnes estaran acompanyats permanentment per un o més experts/tes en els continguts objecte del curs, el quals poden realitzar consultes a través de les eines que disposa el nostre campus virtual (EVA).
Els continguts de l’acció formativa es presenten en format interactiu/Scorm, dins de l’entorn d’aprenentatge d’aquesta modalitat que és el campus virtual, i que té com a missió principal permetre la comunicació entre tots els membres de la comunitat educativa. Tot material formatiu de caràcter online serà interactiu amb vídeos, explicacions, exercicis per tema a través del format SCORM, descartant totalment el material formatiu en format PDF (encara que a l’alumnat, en finalitzar el curs, se’ls facilitarà aquest material de l’acció formativa en format PDF per a futures consultes).
Amb la finalitat de complir amb tots els objectius establerts, el campus virtual disposa d’eines interactives (fòrum, correu electrònic, xat...) que ajudaran a l’adequat desenvolupament de l’acció formativa, la comunicació amb el/la formador/a i l’increment de la motivació de l’alumnat. També permet la realització d’activitats de seguiment i exercicis d’avaluació amb les solucions corresponents on l’alumne/a pot valorar els seus progressos.
En els cursos de modalitat de teleformació s'incorporen dinàmiques que impliquen un rol actiu dels participants, malgrat l'absència de sessions en temps real. A través de plataformes digitals i eines interactives, es fomenta la participació activa i l'aprenentatge autònom. A continuació, es descriuen les principals dinàmiques utilitzades:
- Activitats interactives: aquí s’inclouen diversos tipus d’activitats com qüestionaris, simulacions i exercicis interactius que permeten als participants aplicar els coneixements adquirits. També parlem d’activitats com a casos pràctics, on els alumnes han de resoldre situacions reals posant-se en la pèl d’un professional, i/o tutorials on es proposen activitats de realització de anàlisi i creació d’informes.
- Fòrums de debat i col·laboració: tot i no tenir interacció en temps real donat la naturalesa de la modalitat de formació, els participants tenen accés a fòrums i espais de discussió on poden compartir opinions, resoldre dubtes i col·laborar en treballs o projectes en grup.
- Autoavaluació i feedback automàtic: accés a exercicis d'autoavaluació per mesurar el seu propi progrés. A més, es proporcionen qüestionaris amb feedback immediat per consolidar els aprenentatges de manera pràctica (microaprenentatge).
- Diari d’aprenentatge: on els alumnes registren els seus avanços i poden realitzar tasques pràctiques per aplicar a la seva realitat laboral o personal.
- Portfoli digital: on es recopilen i organitzen els treballs, reflexions, projectes i activitats pràctiques fetes durant el curs. La finalitat és poder documentar les seves pràctiques, autoavaluacions i plans d'acció, reflectint el seu progrés i desenvolupament personal; per això el portfoli es converteix en una eina produïda pels mateixos alumnes a la qual poden recórrer un cop acaba l’acció formativa.
També per generar una proximitat en aquesta modalitat i trencar barreres, tots els cursos i continguts d’aquests, encara que estaran habilitats des del primer moment, seran pautats pel formador a l’ inici del curs i de forma setmanal a través de la missatgeria del fòrum. Els formadors també penjaran noticies d’interès a través del fòrum per aproximar el contingut formatiu al mon laboral.
Per últim exigirem sempre al formador un temps de resposta mínims i mai més enllà de les 24 hores hàbils.
Aquest curs està adreçat prioritàriament a persones treballadores OCUPADES que cotitzen a la Seguretat Social en concepte de formació professional per a l'ocupació a Catalunya.
La participació de persones treballadores DESOCUPADES inscrites en el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, no pot superar el 30% del total dels participants, no tindran garantida la seva plaça al curs fins que no enviïn la documentació necessària al Centre de Formació i es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada per l’Article 5 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació en l’àmbit laboral.
El personal al servei de les ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES, per normativa no pot accedir a aquest curs, ja que forma part del PLA SECTORIAL.
Per poder accedir a aquest curs hauràs de tenir un d'aquests requisits acadèmics:
Requisit acadèmic- Títol de Batxillerat o equivalent
- Títol de Tècnic Superior (FP Grau Superior) o equivalent
- Haver superat la prova d'accés a Cicles Formatius de Grau Superior
- Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat
- Certificat de professionalitat de nivell 3
- Títol de Grau o equivalent
- Títol de Postgrau (Màster) o equivalent
Requisit tècnic
- A més de l'indicat anteriorment, l'alumnat ha de tenir les destreses suficients per a ser usuaris de la plataforma virtual en la qual es recolza l'acció formativa.
- Dispositiu amb connexió a Internet per a poder seguir el curs en línia i poder visualitzar els continguts (textos, formularis, vídeos, imatges) com un ordinador de sobretaula, portàtil, mòbil (no recomanable)
- Càmara web per poder fer la prova final
Coneixements previs
- Sense requisits previs
Diploma d’acreditació de la formació rebuda avalat per Formar-te i l’Administració subvencionadora del curs.
Condicions Generals del Curs
- La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els professors respondran a les consultes efectuades pels alumnes en el fòrum del tema corresponent. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes igualment que les de Setmana Santa i el mes d’Agost, així com els dissabtes i diumenges.
- Per accedir al curs, s’assignarà a cada alumne una clau d’accés personal i intransferible, sent obligació de l’alumne custodiar la mateixa amb la deguda diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés a campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul•lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne.
- L’accés al curs dona dret a la docència dels professors a través del nostre campus EVA, el MATERIAL DIDÀCTIC i els test generals del curs, així com tot material didàctic que es posi a disposició de l’alumne durant el curs.
- Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs trucar al 93 606 10 32. Recorda que també es pot inscriure a la llista d’espera per ser avisat prioritpàriament de la nova edició.
- Si un alumne no compleix amb els requisits d’accés o be no entrega la documentació pertanyent, serà dona de baixa d’aquesta edició i en llista d’espera per a la propera. En cas que vulgui sol·licitar la baixa definitiva, haurà d’enviar un correu indicant “BAIXA” i el motiu segons s’indica en els correus electrònic que rebrà.
- La plaça del curs només quedarà reservada quan s’hagi entregat tota la documentació requerida i hagi rebut un email confirmant la plaça.
- Els alumnes en situació de no ocupació o el personal laboral de l’administració pública tenen les places limitades segons normativa en aquest pla formatiu.
- Per fer la inscripció al curs s’ha d’emplenar el formulari del nostre web corresponent amb l’acceptació de les condicions de la LOPDPGDD, enviar la documentació que sigui requerida per email (indicada en l’apartat Inscripció) i esperar el correu electrònic que enviarà el centre per confirmar la plaça.
- Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93.606.10.32 en horari de dilluns a dijous de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà el més aviat possible.
- En cas de que el curs es suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’alumne serà avisat previ inici del curs.
- El centre es reserva el dret de suspensió del curs degut a motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat.
- En cas que per força major s’hagi de suspendre una sessió, aquesta es recuperarà l’abans possible prioritàriament en el mateix horari. El centre de formació previ avís de 5 dies d’antelació a la nova classe, notificarà al alumnes de la nova data i horari.
Compartir