Tècniques de missatgeria i consergeria (550 hores)
Ene 3, 2024 - May 14, 2024
De dilluns a divendres de 8:00 - 14:00
Seu Formar-te
C/ d'Entença 40, Baixos
08015 Barcelona

Contacta amb nosaltres al 93 606 10 32
o bé
Apunta´t a la llista d´espera per ser informat/da de la nova edició

Llista d'Espera

PLA FORMACIÓ SECTORIAL

Curs subvencionat pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya i el Servicio Público de Empleo Estatal. Sense cost per a tu!

 

 

 

 

Aquest curs que s’imparteix en modalitat Presencial, et donarà el coneixement teòric i pràctic per aconseguir els objectius següents:

 

Objectius del curs:

Gestionar les activitats d’un servei de missatgeria i aprendre a elaborar rutes, orientar-se i desplaçar-se de forma eficaç i eficient
Executar tasques d’administració básica
Gestionar la comunicació de forma eficaç i eficient
Gestionar la totalitat dels equips de comunicació i reproducció més habituals
Identificar les diferents situacions que es poden donar en un servei de recepció o consergeria.
Identificar les característiques i oportunitats del mercat laboral

 

Informació del curs

El curs presencial ha estat preparat per professorat especialitzat en la matèria amb més de 5 anys d’experiència en el sector i amb titulació oficial.

NO HAURÀS DE PORTAR RES. Nosaltres ens encarreguem de tot, a les nostres instal·lacions tindràs al teu abast un ordinador i material lectiu que només utilitzaràs tu durant la formació.

 

Encara que a l’edició del curs posi curs complet o llista d’espera, et recomanem que t’inscriguis i realitzes la preinscripció igualment, ja que així podràs ser avisat en la següent edició de forma prioritària. Les llistes d’espera són efectives i reals i les utilitzem per a cobrir les baixes que s’ocasionen habitualment o per avisar de les futures edicions del curs.

Per qualsevol dubte et recordem que també pots contactar amb nosaltres a través del correu electrònic formarte@formar-te.es i del telèfon 93 606 10 32, en horari d’oficina.

També et facilitem el nostre whatsapp perquè l’afegeixis i ens puguis escriure!

(clica a la imatge per obrir una conversació)

Continguts(click aquí)

Continguts del curs:

Mòdul 1: Oreintació pels nuclis urbans

  • Identificació del territori en el que treballarem.
  • Història.
  • Relació de la història amb l’urbanisme.
  • Ubicació geogràfica del territori o zona en relació amb les quals l’envolten.
  • Els districtes i els barris.
  • Transports urbans i interurbans.
  • Utilització de les guies
  • Urbanes
  • Interurbanes
  • Altres recursos útils de recerca d’informació: internet.
  • Elaboració de rutes de repartiment
  • Diferents modalitats de distribució per zones.
  • Els codis postals
  • Coneixement del funcionament d’una missatgeria:
  • Arribada d’una comanda.
  • Programació de tasques.
  • Preparació de la comanda.
  • Lliurament.
  • Simulació del funcionament d’una empresa de missatgeria.
  • Realització de mailings.
  • Classificació de correspondència i paqueteria.
  • Ubicació real de la destinació mitjançant l’ús de la guia urbana i mapes.
  • Elaboració de rutes:
  • Identificació dels punts: origen i final.
  • Descripció del trajecte.
  • Combinació del transport.
  • Previsió de la durada del trajecte.
  • Elaboració de rutes sobre la marxa.
  • Execució de les rutes elaborades.
  • Presa de decisions en el disseny i realització de les rutes, així com davant d’incidències que es puguin produir
  • Comprovació del material necessari per a l’activitat laboral.
  • Distribució del treballi del temps en l’elaboració i execució de la ruta.
  • Compromís amb les obligacions relacionades amb el treball: puntualitat, conservació del material, acceptació i compliment de les normes.
  • Participació i cooperació en el treball d’equip

Mòdul 2: Tècniques administratives bàsiques

  • Organització i estructura interna de l’empresa.
  • La comunicació en l’empresa.
  • Impresos i documents de l’empresa.
  • Documents relacionats amb el servei ofert. Documents relacionats amb la tresoreria.
  • Gestió del mailing
  • Sistemes de classificació documental.
  • Aplicació de les tasques de l’administració:
  • Elaboració de documents escrits.
  • Gestió del mailing.
  • Expedició i lliurament de mercaderies.
  • Classificació i ordenació de documents.
  • Classificació de correspondència:
  • Per codis postals
  • Per serveis
  • Per cartera
  • Gestió de la documentació (tràmits)

 Mòdul 3: Comunicació i comportament del consumidor

  • Descripció de la comunicació
  • Definició
  • El procés de la comunicació
  • Modalitats de comunicació
  • Descripció de la comunicació oral cara a cara
  • Principis bàsics en les comunicacions orals.
  • Importància de l’escolta.
  • Classes de comunicació oral.
  • Tractament de les reclamacions.
  • L’expressió corporal com a complement de la comunicació oral.
  • Definició de la comunicació telefònica
  • Peculiaritats del tracte telefònic.
  • Distinció de la comunicació escrita
  • Carta
  • Correu electrònic.
  • L’atenció al client
  • Tipologia de clients
  • Mòbils i motivacions del consumidor
  • Assessorament al client
  • Tractament de reclamacions
  • Aplicació de les tècniques d’expressió oral en situacions cara a cara i en la conversa telefònica.
  • Diferents aspectes de la veu: el to, la modulació, el timbre, el volum, la velocitat, el ritme, el vocabulari, el silenci…
  • Fórmules i expressions per a la salutació, el comiat, la disculpa, el suggeriment i altres, a les característiques de la conversa telefònica.
  • Procés d’escolta: sentir, interpretar, avaluar i respondre.
  • Procés d’acollida, atenció, informació i comiat del client.
  • Elements de l’escolta activa.
  • Empatia i els seus recursos.
  • Recollir queixes, reclamacions i suggeriments en actitud positiva.
  • Simulació diversos casos d’atenció al client, detectant deficiències i procedint a la seva correcció.
  • Recepció de queixes i suggeriments i la seva posterior transmissió oral o escrita.
  • Informar i assessorar el client dels diferents serveis a oferir.

Mòdul 4: Ofimàtica básica aplicada a les tasques d’una missatgeria

  • Anàlisi de les funcions de l’ordinador.
  • Història i evolució de l’ordinador
  • Maquinari, definició, funcions, parts bàsiques
  • Perifèrics: conceptes i classes
  • Programari, concepte, elements i funcions
  • Windows: Wordpad, Paint
  • Processador de text: Word
  • Internet: navegar, crear correu electrònic
  • Utilització de la connectivitat del sistema.
  • Guardar arxius al disquet o disc dur.
  • Crear carpetes.
  • Esborrar fitxers i carpetes.
  • Aplicacions bàsiques del processador de text.
  • Internet

 Mòdul 5: Tasques bàsiques de consergeria

  • Identificació de les tasques bàsiques de consergeria
  • Controlar l’accés de persones
  • Vetllar pel correcte funcionament i manteniment de les instal·lacions
  • Ocupar-se de les operacions de neteja de les instal·lacions.
  • Operacions bàsiques de manteniment de les instal·lacions
  • Suport complementari al personal de l’empresa

 Mòdul 6: Ubicació professional i orientación en le mercat laboral

  • Anàlisi del marc normatiu empresarial i laboral.
  • Formes jurídiques d’una empresa
  • Estructura i organització de les empreses
  • Organigrama i relacions funcionals
  • Famílies professionals
  • Definició de perfil professional
  • Tipus de contractes laborals
  • Drets i deures dels treballadors
  • Recerca activa de treball
Procés inscripció (click aquí)

PROCÉS INSCRIPCIÓ CURSOS FORMAR-TE

En aquest apartat detallem el procés d’inscripció per als cursos subvencionats impartits per FORMAR-TE:

  1. Realitzar la preinscripció al curs: omplir el formulari web amb les dades sol·licitades, un cop omplert i enviat el formulari, s’enviarà una resposta automàtica confirmant que la preinscripció al curs s’ha registrat correctament.

Tot participant que realitzi una preinscripció a la LLISTA D’ESPERA, serà informat de forma prioritària i és tindrà en compte per a les pròximes edicions.

  1. Inscripció al curs (30 dies abans inici de cada curs, fins exhaurir places): Un cop analitzades les sol·licituds i revisades les dades, enviarem un correu electrònic a l’adreça facilitada en la preinscripció, on es sol·licitarà la següent documentació:
  1. Annex 1 de Participació (reomplert i signat) -> S’enviarà adjunt al correu electrònic.
  2. Fotocòpia del NIF/NIE (per les dues cares i que sigui llegible)
  3. Tarjeta de discapacitat o informe del servei de seguiment terapèutic
  4. Documentació acreditativa de l’estat laboral:
  • TREBALLADOR/RA: ens haurà de remetre la fotocòpia de la capçalera de la nòmina o del rebut d’autònoms
    (és important que a la nòmina es vegi el període de liquidació, si no NO serà vàlida) Un cop s’iniciï la formació, se sol·licitarà la del mes d’inici de l’acció formativa.
  • DESOCUPAT/DA ens haurà de remetre la fotocòpia de la demanda d’ocupació segellada i vigent (DARDO).

Un cop rebem tota la documentació sol·licitada, aquesta estigui correcta i compleixi amb els requisits del pla formatiu, s’enviarà un correu electrònic informant que la inscripció es troba en LLISTA D’ESPERA, si no es compleixen els requisits s’enviarà un correu electrònic amb el motiu pel qual no ha estat acceptada.

Finalment, uns dies abans de la data d’inici del curs, si hi ha suficient quòrum per iniciar el grup s’enviarà un correu electrònic amb la CONFIRMACIÓ DE LA PLAÇA.

Si el motiu de no admissió al curs, és per la limitació de places a persones desocupades o personal treballador de l’administració pública, la inscripció es quedarà en llista d’espera, per a ser prioritàries en pròximes edicions del curs.

Només es pot participar en dues accions formatives a la vegada, per això és important fer les preinscripcions per ordre de preferència.

Metodologia(click aquí)
Requisits alumnes(click aquí)

REQUISITS ESPECÍFICS FORMACIÓ:

  • Estar en possessió de certificat de discapacitat acreditat o bé un informe del servei de seguiment terapèutic. 
  • Tenir la residència habitual en el territori de la Comunitat Autònoma on l’alumne vulgui presentar-se.

 

REQUISITS ALUMNES

Aquest curs està adreçat prioritàriament a persones treballadores OCUPADES que cotitzen a la Seguretat Social en concepte de formació professional per a l’ocupació a Catalunya.

La participació de persones treballadores DESOCUPADES inscrites en el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, no pot superar el 30% del total dels participants, no tindran garantida la seva plaça al curs fins que no enviïn la documentació necessària al Centre de Formació i es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada per l’Article 5 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació en l’àmbit laboral.

 En cas d’estar en actiu, és IMPRESCINDIBLE que l’empresa disposi de centre de treball a Catalunya.

Certificació(click aquí)

Diploma d’acreditació de la formació rebuda avalat per Formar-te i l’Administració subvencionadora del curs.

 

Condicions generals(click aquí)

Condicions Generals del Curs

  1. La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els professors respondran a les consultes efectuades pels alumnes en el fòrum del tema corresponent. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes igualment que les de Setmana Santa i el mes d’Agost, així com els dissabtes i diumenges.
  2. Per accedir al curs, s’assignarà a cada alumne una clau d’accés personal i intransferible, sent obligació de l’alumne custodiar la mateixa amb la deguda diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés a campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul•lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne.
  3. L’accés al curs dona dret a la docència dels professors a través del nostre campus EVA, el MATERIAL DIDÀCTIC i els test generals del curs, així com tot material didàctic que es posi a disposició de l’alumne durant el curs.
  4. Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs trucar al 93 606 10 32. Recorda que també es pot inscriure a la llista d’espera per ser avisat prioritpàriament de la nova edició.
  5. Si un alumne no compleix amb els requisits d’accés o be no entrega la documentació pertanyent, serà dona de baixa d’aquesta edició i en llista d’espera per a la propera. En cas que vulgui sol·licitar la baixa definitiva, haurà d’enviar un correu indicant “BAIXA” i el motiu segons s’indica en els correus electrònic que rebrà.
  6. La plaça del curs només quedarà reservada quan s’hagi entregat tota la documentació requerida i hagi rebut un email confirmant la plaça.
  7. Els alumnes en situació de no ocupació o el personal laboral de l’administració pública tenen les places limitades segons normativa en aquest pla formatiu.
  8. Per fer la inscripció al curs s’ha d’emplenar el formulari del nostre web corresponent amb l’acceptació de les condicions de la LOPDPGDD, enviar la documentació que sigui requerida per email (indicada en l’apartat Inscripció) i esperar el correu electrònic que enviarà el centre per confirmar la plaça.
  9. Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93.606.10.32 en horari de dilluns a dijous de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà el més aviat possible.
  10. En cas de que el curs es suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’alumne serà avisat previ inici del curs.
  11. El centre es reserva el dret de suspensió del curs degut a motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat.
  12. En cas que per força major s’hagi de suspendre una sessió, aquesta es recuperarà l’abans possible prioritàriament en el mateix horari. El centre de formació previ avís de 5 dies d’antelació a la nova classe, notificarà al alumnes de la nova data i horari.