Personal de control d'accessos (60H)
De dilluns a divendres de 15:00 a 20:00 hores
Seu Formar-te
C/ d'Entença 40, Baixos
08015 Barcelona



Inscripció

Imatge curs

PLA FORMACIÓ SECTORIAL

Curs subvencionat pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya i el Servicio Público de Empleo Estatal. Sense cost per a tu!

 

 

S’entén per Personal de Control d’Accessos (PCA) a la persona que exerceix les funcions d’admissió i control d’accés del públic a l’interior de determinats establiments públics, espectacles o activitats recreatives i que es troba sota la dependència de la persona titular o organitzadora d’aquestes activitats.

La persona interessada a obtenir l’habilitació professional de Personal de Control d’Accessos de determinats establiments d’espectacles i activitats recreatives ha de complir els requisits legalment establerts. Ha de superar en un centre docent habilitat i acreditat per la Generalitat de Catalunya per a impartir la formació específica, els mòduls que acreditin els coneixements i la capacitat necessaris per a exercir aquesta funció.

Amb aquest curs et capacitarem per a obtenir el diploma acreditatiu amb el qual podran participar en les proves que convoca el Departament d’Interior segons normativa vigent.

Actualment es tracta d’una especialitat amb gran demanda laboral i possibilitats de trobar treball de manera immediata.

 

Aquest curs que s’imparteix en modalitat Presencial, et donarà el coneixement teòric i pràctic per aconseguir els objectius següents:

 

Objectius del curs:

Capacitar i dotar de coneixements jurídics així com de tècniques d’autocontrol, habilitats socials i primers auxilis les persones aspirants, respecte de les normes que regulen els establiments oberts al públic, espectacles i activitats recreatives on desenvoluparan les seves funcions, així com de la resta de normativa que els és d’aplicació.
Conèixer les funcions, les responsabilitats i les tasques del personal de control d’accés. Saber integrar els coneixements teòrics necessaris per fer-ne una correcte aplicació a les situacions que es puguin plantejar.
Aprendre a aplicar les tècniques per respondre davant de situacions violentes o conflictives.
Respondre de manera eficaç i positiva en situacions de risc per a les persones i els béns.
Conèixer i aprendre a aplicar correctament les tècniques més bàsiques de primers auxilis, tenint en compte les lesions produïdes i les persones afectades, així com les situacions de risc per a la salut que es puguin produir.
Aprendre tècniques d’autocontrol, d’atenció a la clientela i d’habilitats socials.
Utilitzar tècniques i habilitats per ajudar a prevenir i resoldre incidents de manera efectiva i eficaç.

 

Informació del curs

El curs presencial ha estat preparat per professorat especialitzat en la matèria amb més de 5 anys d’experiència en el sector i amb titulació oficial.

NO HAURÀS DE PORTAR RES. Nosaltres ens encarreguem de tot, a les nostres instal·lacions tindràs al teu abast un ordinador i material lectiu que només utilitzaràs tu durant la formació.

 

Encara que a l’edició del curs posi curs complet o llista d’espera, et recomanem que t’inscriguis i realitzes la preinscripció igualment, ja que així podràs ser avisat en la següent edició de forma prioritària. Les llistes d’espera són efectives i reals i les utilitzem per a cobrir les baixes que s’ocasionen habitualment o per avisar de les futures edicions del curs.

Per qualsevol dubte et recordem que també pots contactar amb nosaltres a través del correu electrònic formarte@formar-te.es i del telèfon 93 606 10 32, en horari d’oficina.

També et facilitem el nostre whatsapp perquè l’afegeixis i ens puguis escriure!

(clica a la imatge per obrir una conversació)

Continguts(click aquí)

Continguts del curs:

1. Coneixements:

1.1. Normativa aplicable i les funcions del personal de control d’accés a determinats establiments d’espectacles i activitats recreatives, segons aquest Reglament.
1.2. Principi d’igualtat i prohibició de discriminació d’accés de les persones per motius de naixement, raça, sexe, religió, opinió, discapacitat, orientació sexual, identitat de gènere o qualsevol altra condició o circumstància social o personal.
1.3. Regulació del dret d’admissió de conformitat amb aquest Reglament.
1.4. Mesures de seguretat als establiments oberts al públic: plans de seguretat, plans d’autoprotecció, seguretat contra incendis, evacuació, assistència sanitària, farmaciola i infermeria, tot d’acord amb aquest reglament i la resta de normativa aplicable.
1.5. Full de reclamacions: què és, dret del públic, quan s’ha de lliurar, model oficial i manera d’omplir-lo i obligació de disposar-ne, segons el que determinen aquest Reglament i la normativa específica en aquesta matèria.
1.6. Horaris de tancament, d’acord amb aquest Reglament i les ordres vigents del departament competent en matèria d’espectacles públics i activitats recreatives.
1.7. Persones menors i el seu accés als establiments oberts al públic, als espectacles i a les activitats recreatives. Prohibició de venda i subministrament de tabac i alcohol a les persones menors d’edat. Les discoteques de joventut. Tot d’acord amb aquest Reglament i la resta de normativa aplicable.
1.8. Prohibició d’armes i d’objectes potencialment perillosos als locals oberts al públic, d’acord amb aquest Reglament i la resta de normativa aplicable

2. Pràctiques:

2.1. Primers auxilis per atendre situacions d’assistència sanitària immediata.
2.2. Habilitats i destreses en la interactuació personal. Perfils de conductes de la clientela per prevenir situacions de riscos específics, i diversitat de les persones amb independència del lloc de naixement, raça, sexe, religió, opinió, discapacitat, orientació sexual, identitat de gènere o qualsevol altra condició o circumstància social o personal.
2.3. Comportaments de les persones quan es troben en estat d’embriaguesa per haver consumit alcohol o d’intoxicació per estupefaents o d’altres substancies.
2.4. Tècniques bàsiques d’autocontrol i de defensa personal, en situacions de necessitat extrema. Tècniques més adequades de control i seguretat en situacions generals i específiques que es produeixin en el sector.

Procés inscripció (click aquí)

PROCÉS INSCRIPCIÓ CURSOS FORMAR-TE

En aquest apartat detallem el procés d’inscripció per als cursos subvencionats impartits per FORMAR-TE:

1. Realitzar la preinscripció al curs: omplir el formulari web amb les dades sol·licitades, un cop omplert i enviat el formulari, s'enviarà una resposta automàtica confirmant que la preinscripció al curs s'ha registrat correctament.

Tot participant que realitzi una preinscripció a la LLISTA D'ESPERA, serà informat de forma prioritària i és tindrà en compte per a les pròximes edicions.

2. Inscripció al curs (30 dies abans inici de cada curs, fins exhaurir places): Un cop analitzades les sol·licituds i revisades les dades, enviarem un correu electrònic a l'adreça facilitada en la preinscripció, on es sol·licitarà la següent documentació:
  1. Annex 1 de Participació (reomplert i signat) -> S’enviarà adjunt al correu electrònic.
  2. Fotocòpia del NIF/NIE (per les dues cares i que sigui llegible)
  3. Documentació acreditativa de l'estat laboral:
  • - TREBALLADOR/RA: ens haurà de remetre la fotocòpia de la capçalera de la nòmina o del rebut d’autònoms (és important que a la nòmina es vegi el període de liquidació, si no NO serà vàlida) Un cop s’iniciï la formació, se sol·licitarà la del mes d’inici de l’acció formativa.
  • - DESOCUPAT/DA ens haurà de remetre la fotocòpia de la demanda d’ocupació segellada i vigent (DARDO).


Un cop rebem tota la documentació sol·licitada, aquesta estigui correcta i compleixi amb els requisits del pla formatiu, s’enviarà un correu electrònic informant que la inscripció es troba en LLISTA D’ESPERA, si no es compleixen els requisits s’enviarà un correu electrònic amb el motiu pel qual no ha estat acceptada.

Finalment, uns dies abans de la data d’inici del curs, si hi ha suficient quòrum per iniciar el grup s’enviarà un correu electrònic amb la CONFIRMACIÓ DE LA PLAÇA.

Si el motiu de no admissió al curs, és per la limitació de places a persones desocupades o personal treballador de l’administració pública, la inscripció es quedarà en llista d’espera, per a ser prioritàries en pròximes edicions del curs.

Només es pot participar en dues accions formatives a la vegada, per això és important fer les preinscripcions per ordre de preferència.
Metodologia(click aquí)

Metodologia d'avaluació del curs

Les accions formatives impartides per FORMAR-TE es basen en una metodologia constructivista, en la qual el que es pretén es potenciar en els adults les habilitats centrades en les capacitats d'anàlisi, la presa de decisions i el treball en equip. El desenvolupament de les nostres accions formatives i programes formatius abasten conceptes teòrics i pràctics, activitats d'autoavaluació i d'aprenentatge gestionades per un/a formador/a, casos pràctics, idees claus, exemples, bibliografies, articles d'interès. També s'analitzen situacions reals i es donen diferents solucions als problemes que es plantegen en l'actualitat.

Les accions formatives síncrones, les realitzades en MODALITAT PRESENCIAL permeten un major apropament entre formador/a i l’alumne/a, i en conseqüència una major assimilació dels conceptes impartits. Tenint com a "guia" de continguts el temari de referència, la metodologia a aplicar serà la més adequada perquè els alumnes puguin assimilar els continguts.

  1. Si l'alumne te una nota, segons la fórmula anterior, és inferior a 5, obtindrà el CERTIFICAT D'ASSISTÈNCIA.
  2. Si l'alumne te una nota final igual o superior a 5, obtindrà el CERTIFICAT D'APROFITAMENT.


És obligatori el 75% d'assistència al curs.

Requisits alumnes(click aquí)
REQUISITS ALUMNES

Aquest curs està adreçat prioritàriament a persones treballadores OCUPADES que cotitzen a la Seguretat Social en concepte de formació professional per a l'ocupació a Catalunya.

La participació de persones treballadores DESOCUPADES inscrites en el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, no pot superar el 30% del total dels participants, no tindran garantida la seva plaça al curs fins que no enviïn la documentació necessària al Centre de Formació i es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada per l’Article 5 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació en l’àmbit laboral.

El personal al servei de les ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES, per normativa no pot accedir a aquest curs, ja que forma part del PLA SECTORIAL.

Per poder accedir a aquest curs hauràs de tenir un d'aquests requisits acadèmics:

Requisit acadèmic
  • Certificat de professionalitat nivell 1
  • Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
  • Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent
  • Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent
  • Certificat de Professionalitat de nivell 2
  • Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
  • Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

Requisit tècnic
  • A més de l'indicat anteriorment, l'alumnat ha de tenir les destreses suficients per a ser usuaris de la plataforma virtual en la qual es recolza l'acció formativa.
  • Dispositiu amb connexió a Internet per a poder seguir el curs en línia i poder visualitzar els continguts (textos, formularis, vídeos, imatges) com un ordinador de sobretaula, portàtil, mòbil (no recomanable)
  • Càmara web per poder fer la prova final

Coneixements previs
  • Sense requisits previs
Certificació(click aquí)

Diploma d’acreditació de la formació rebuda avalat per Formar-te i l’Administració subvencionadora del curs.

 

Condicions generals(click aquí)

Condicions Generals del Curs

  1. La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els professors respondran a les consultes efectuades pels alumnes en el fòrum del tema corresponent. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes igualment que les de Setmana Santa i el mes d’Agost, així com els dissabtes i diumenges.
  2. Per accedir al curs, s’assignarà a cada alumne una clau d’accés personal i intransferible, sent obligació de l’alumne custodiar la mateixa amb la deguda diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés a campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul•lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne.
  3. L’accés al curs dona dret a la docència dels professors a través del nostre campus EVA, el MATERIAL DIDÀCTIC i els test generals del curs, així com tot material didàctic que es posi a disposició de l’alumne durant el curs.
  4. Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs trucar al 93 606 10 32. Recorda que també es pot inscriure a la llista d’espera per ser avisat prioritpàriament de la nova edició.
  5. Si un alumne no compleix amb els requisits d’accés o be no entrega la documentació pertanyent, serà dona de baixa d’aquesta edició i en llista d’espera per a la propera. En cas que vulgui sol·licitar la baixa definitiva, haurà d’enviar un correu indicant “BAIXA” i el motiu segons s’indica en els correus electrònic que rebrà.
  6. La plaça del curs només quedarà reservada quan s’hagi entregat tota la documentació requerida i hagi rebut un email confirmant la plaça.
  7. Els alumnes en situació de no ocupació o el personal laboral de l’administració pública tenen les places limitades segons normativa en aquest pla formatiu.
  8. Per fer la inscripció al curs s’ha d’emplenar el formulari del nostre web corresponent amb l’acceptació de les condicions de la LOPDPGDD, enviar la documentació que sigui requerida per email (indicada en l’apartat Inscripció) i esperar el correu electrònic que enviarà el centre per confirmar la plaça.
  9. Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93.606.10.32 en horari de dilluns a dijous de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà el més aviat possible.
  10. En cas de que el curs es suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’alumne serà avisat previ inici del curs.
  11. El centre es reserva el dret de suspensió del curs degut a motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat.
  12. En cas que per força major s’hagi de suspendre una sessió, aquesta es recuperarà l’abans possible prioritàriament en el mateix horari. El centre de formació previ avís de 5 dies d’antelació a la nova classe, notificarà al alumnes de la nova data i horari.