CURS EN LÍNIA AMB AULA VIRTUAL TEMARI ESPECÍFIC GESTOR/A D'ADMINISTRACIÓ GENERAL, SUBGRUP A2, AJUNTAMENT DE BARCELONA (Acció 8 Grup 1)
Abr 1, 2025
Aula Virtual



Inscripció

Imatge curs

Informació del curs

Has pensat mai a ser funcionari/ària de l’administració pública? Amb aquest curs et donem les eines necessàries per a superar la prova del temari específic del procés selectiu per a l’accés al cos de Gestió d’administració general, subgrup A2 de l’Ajuntament de Barcelona.

Vols una formació  de qualitat específicament dissenyada per a preparar la teva oposició?  Apunta’t!

 

AULA VIRTUAL. Nova metodologia de formació en línia que et permetrà seguir des de qualsevol lloc la classe i realitzar preguntes a l’instant. Com si estiguessis en una aula en temps real!  Aquestes classes quedaran gravades per a poder visualitzar-les. 
CAMPUS VIRTUAL. Inclou l’accés al campus virtual de Formar-te, adaptat per a qualsevol dispositiu. Allí trobaràs tots els materials del curs, podràs preguntar a les formadores i formadors, i podràs gaudir de l’assessorament d’un tutor personal.
Temari (47 Temes) Aprovat per Acord de la Comissió de Govern de 3-10-2024. DOGC Núm. 9269 – 16.10.2024
Disposaràs d’un test individual per tema, tests transversals per grups de temes i un test simulacre d’examen. Practicaràs amb més de 550 preguntes test!

 

IMPORTANT!

Per  poder accedir a les classes presencials és imprescindible activar la webcam i mantenir-la activada al llarg de tota la sessió

Si no disposes de webcam podràs seguir el curs igualment, però no podràs assistir a les classes en directe.

 

Apunta’t ja i no et quedis sense plaça!

 

Amb la col·laboració: Certificació ISO 9001
 
Afilia’t clicant aquí!
Metodologia(click aquí)

Els alumnes disposaran de forma pautada els temes del temari desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors. Amb cada tema l’alumne/a disposarà d’un test amb quatre respostes, una única resposta correcta i amb la seva justificació de manera que pugui conèixer la raó de la solució indicada.

A més, durant el curs s’habilitaran tests transversals i un cop completada l’explicació del temari un simulacre d’examen.

El curs comptarà amb un tutor que serà el referent de contacte dels alumnes amb els professors mitjançant el correu electrònic que es facilitarà i que es posarà en contacte amb l’alumnat després de l’inici del curs. Aquesta figura fa tasques de suport metodològic i control de qualitat.

Preus(click aquí)
  1 Pagament 2 Pagaments 3 Pagaments
  Total 1r Pagament 2n Pagament Total 1r Pagament 2n Pagament 3er Pagament Total
Afiliat/da – Col·legiat/da* – Ex-Alumne** 650€ 350€ 320€ 670€ 250€ 240€ 200€ 690€
Nou Afiliat/da 750€ 450€ 320€ 770€ 350€ 300€ 140€ 790€
Preu General 875€ 500€ 395€ 895€ 350€ 350€ 215€ 915€

 

* Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya
** Tarifa Ex-Alumne per alumnes que han cursat un curs de preparació d’oposicions en els últims tres anys.

Primer pagament abans d’iniciar el curs
2n pagament un mes després de l’inici del curs
3r pagament dos mesos després de l’inici del curs

 

Per a pagaments en quotes mensuals contacta amb nosaltres: 93 606 10 32

Temari(click aquí)
  1. El procediment administratiu: concepte i principis generals. El procediment administratiu comú: regulació, contingut, àmbit d’aplicació i principis.
  2. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Els terminis administratius.
  3. L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. Requisits dels actes administratius. L’eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.
  4. El silenci administratiu. Revisió d’ofici. Revisió dels actes en via administrativa. Els recursos administratius: concepte i classes. Les reclamacions prèvies a l’exercici d’accions civils i laborals.
  5. La responsabilitat patrimonial. El concepte de lesió i les seves característiques. Els requisits d’imputació. La responsabilitat patrimonial de l’administració local per danys causats per contractistes i concessionaris.
  6. L’expropiació forçosa: Concepte, fonament, subjectes i objecte. El contingut de l’expropiació forçosa. L’exercici de la potestat expropiatòria. Procediment general i procediments especials. Llei d’Urbanisme de Catalunya (àmbit d’expropiació).
  7. Normativa de transparència, accés a la informació i bon govern. Aplicació als ens locals. Drets dels ciutadans. Procediment administratiu i sistema de recursos. La seu electrònica.
  8. L’administració electrònica: pilars i principis. El règim jurídic de l’administració electrònica: regulació estatal i, de la Generalitat de Catalunya. Especial referència a l’Ordenança reguladora de l’Administració electrònica de l’Ajuntament de Barcelona (ORAE).
  9. La signatura electrònica i el certificat digital com a eines d’identificació i autenticació. La factura electrònica i el registre comptable de factures en el Sector Públic.
  10. La interoperabilitat. La col·laboració entre administracions. La simplificació documental com a principi bàsic per al desenvolupament de l’administració electrònica.
  11. La racionalització de la despesa pública. El pressupost de base zero. El pressupost per programes i dirección per objectius. Concepte i tècnica.
  12. La comptabilitat a l’administració pública. La Instrucció i el Pla de Comptabilitat de l’Adminstració Local. Els comptes anuals. La comptabilitat de costos. Mètodes d’assignació de costos. L’aplicació de la comptabilitat analítica en el sector públic.
  13. L’estructura pressupostaria a l’administració local. Estructura del pressupost de despeses. Estructura del pressupost d’ingressos. Els nivells de vinculació jurídica.
  14. L’execució del pressupost de despeses i d’ingressos: les seves fases. Les modificacions pressupostàries. Procediments especials de la despesa: pagaments a justificar i bestretes de caixa fixa. Pressupostos d’exercicis tancats i d’exercicis futurs. El tancament i la liquidació del pressupost.
  15. El control intern i extern de l’activitat econòmica i financera: Formes, classes i exercici del control.
  16. El procediment d’elaboració i aprovació del pressupost. Les bases d’execució del pressupost.
  17. La gestió pública orientada als resultats. Mètodes d’avaluació de la gestió. L’indicador com a eina de planificació. Tipologia d’indicadors i mesures. Construcció i anàlisi d’indicadors.
  18. Gestió de projectes: concepte, classes i principis bàsics. Planificació, control i avaluació de projectes. Els projectes de despesa amb finançament afectat. Les desviacions de finançament.
  19. Els recursos de les hisendes locals. Enumeració. Principis de la tributació local. Imposició i ordenació de tributs locals: Contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d’impugnació dels actes d’imposició i ordenació dels tributs. Especialitats tributàries de la llei 1/2006, per la que es regula el Règim especial del municipi de Barcelona.
  20. Tributs: L’Obligació Tributària: Fet imposable i meritació. Els obligats tributaris: Subjectes passius, els successors i els responsables. El Domicili Fiscal.
  21. Elements de quantificació de l’obligació tributària: Base imposable, Base liquidable, tipus de gravamen, índex i coeficients, i quota tributària. La declaració tributaria, l’autoliquidació i la liquidació tributària. Concepte. Classe de liquidacions i notificació, termini d’ingrés i règim d’impugnació de liquidacions i autoliquidacions.
  22. Els impostos locals (règim jurídic). Impost de vehicles de tracció mecànica. Impost sobre béns immobles i Impost sobre activitats econòmiques. Impost sobre l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana i impost sobre instal·lacions, construccions i obres.
  23. Les taxes: Fet imposable. Supòsits de no subjecció i exempció. Subjectes passius. Quota tributària. Meritació. Formes de gestió. Les contribucions especials. Recursos no tributaris: Els preus públics.
  24. El deute tributari. Successió del deute tributari. L’extinció del deute tributari. La prescripció del deute tributari. Recaptació en període executiu: La provisió de constrenyiment, l’embargament de béns.
  25. La potestat sancionadora administrativa i el procediment sancionador.
  26. El règim jurídic de la funció pública espanyola. L’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (TREBEP). El personal al servei de les administracions públiques. Personal funcionaris d’administració local amb habilitació de carácter nacional. Drets i deures dels funcionaris públics. Règim d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari. Situacions administratives dels empleats públics.
  27. L’ Oferta Pública d’ocupació. La selecció de personal en l’Administració pública. La promoció interna. Mobilitat i sistemes de provisió de llocs de treball. La carrera professional.
  28. Eines per la gestió de recursos humans. La planificació de la formació.
  29. Els sistemes de retribució a l’Administració Pública. Conceptes retributius. Anàlisi de llocs de treball. Valoració de llocs de treball. Gestió per competències. L’avaluació de l’acompliment.
  30. Les relacions laborals. Sistemes de representació i participació en l’Administració pública. Els pactes i els acords amb les organitzacions sindicals.
  31. El dret del treball. Principis fonamentals que l’inspiren. Fonts del dret del treball. L’Estatut dels treballadors: estructura i contingut bàsics. Els convenis col·lectius. La voluntat de les parts.
  32. El sistema espanyol de la Seguretat Social. La Llei de bases. Principis informadors. El text refós de la Llei general de la Seguretat Social: estructura i contingut. Afiliació i cotització. Acció protectora: contingències i prestacions. Assistència sanitària. Incapacitat temporal. Maternitat. Invalidesa. Jubilació. Mort i supervivència.
  33. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d’aplicació i definicions. Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball. Drets i obligacions. Consulta i participació del personal.
  34. Conceptes generals dels delictes contra l’Administració pública: prevaricació dels funcionaris públics i altres comportaments injustos, l’abandó de destinació i l’omissió del deure de perseguir delictes. La desobediència i la denegació d’auxili, la infidelitat en la custòdia de documents, la violació de secrets, el suborn, el tràfic d’influències i la malversació de cabals públics, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics, i els abusos en l’exercici de la seva funció. Delicte de falsedat.
  35. La contractació administrativa: concepte i fons. Principis bàsics de la Llei de Contractes del Sector Públic. Contractació pública estratègica. Contractació pública social de l’Ajuntament de Barcelona. Els contractes reservats.
  36. Contractació Pública: Àmbit subjectiu i objectiu d’aplicació. Negocis exclosos. Referència als encàrrecs a mitjans propis. Classificació dels contractes ( en funció del seu objecte, si estan o no subjectes a regulación harmonitzada, en funció del seu regim jurídic aplicable, de la seva tramitació, i del procediment. La contractació menor.
  37. Elements del contracte: personals ( el contractista, l’òrgan de contractació, i òrgans d’assistència) reals ( objecte, import, durada, garanties) i formals (El Perfil de contractant ;La Plataforma de serveis de contractació pública de la Generalitat de Catalunya; El Portal de contractació electrònica de l’Ajuntament de Barcelona).
  38. Planificació i preparació dels contractes: actes preparatoris, expedient de contractació, informe justificatiu, plecs de clàusules administratives i plec de prescripcions. Adjudicació: Normes generals i procediments d’adjudicació.
  39. Execució dels contractes. Efectes, compliment i extinció dels contractes. El recurs especial en matèria decontractació i altres mecanismes d’impugnació dels actes.
  40. L’activitat subvencional: normativa reguladora. Concepte. Subvencions. Ajuts. Transferències. Principis generals. Elements objectius i subjectius.
  41. El procediment subvencional. Concessió. Les bases reguladores i la convocatòria .La reformulació. La justificació. El procediment de reintegrament i la reformulació.
  42. La qualitat en els serveis: Definició i conceptes bàsics. Característiques diferencials dels serveis especials dels serveis públics. La gestió de la qualitat: planificació, assegurament i millora.
  43. La participació ciutadana. Òrgans de participació. Drets i deures dels ciutadans.
  44. Protecció de dades de caràcter personal. Normativa de protecció de dades. Drets de les persones interessades. Les obligacions del responsable del tractament. El registre d’activitats de tractament. El Delegat de protecció de dades.”
  45. El ciutadà com a titular de drets davant l’Administració. Els drets públics subjectius. Els interessos legítims. Capacitat jurídica i capacitat d’obrar.
  46. El Reglament Orgànic Municipal de Barcelona. Normes reguladores del funcionament dels Districtes, La descentralització territorial (districtes) i funcional (organismes) a l’Ajuntament de Barcelona.
  47. L’anàlisi de problemes i la presa de decisions. Anàlisi de les causes. Tècniques de decisió. Anàlis id’alternatives, prioritats, oportunitats i riscos. Anàlisi de solucions. Desenvolupament del pla d’acció.
Condicions generals(click aquí)
  1. La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs i, en els cursos en línia o semipresencials, podran plantejar els dubtes als formadors. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els formadors i formadores respondran a les consultes. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes, igual que les de Setmana Santa i el mes d’agost, així com els dissabtes i diumenges.
  2. Per a accedir al curs, s’assignarà a cada alumne/a una clau d’accés personal i intransferible, i és obligació de l’alumne/a custodiar-la amb diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés al campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul·lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne/a.
  3. El preu del curs dona dret a la docència dels professors i professores a través de la plataforma, a l’accés al campus virtual, als TEMES DEL TEMARI desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors, als tests dels temes, als tests transversals i al test general. El pagament es pot realitzar en efectiu, amb targeta de crèdit o per transferència bancària.
  4. Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs truqueu al 93 606 10 32. La prioritat de plaça serà per ordre de pagament, no per ordre d’inscripció.
  5. Si un alumne no compleix amb el termini de pagament establert s’aplicarà un recàrrec del 20% de l’import a pagar. Si en el termini de 7 dies posteriors a la data límit de pagament no es realitza l’abonament de l’import, s’anul·larà la inscripció al curs. Si volgués reincorporar-se més endavant, haurà d’abonar la matrícula del curs i no podrà disposar d’avantatges en pagaments i descomptes futurs com antic alumne.
  6. Si per qualsevol motiu l’alumne vol donar-se de baixa del curs, ho haurà de comunicar 10 dies abans de la finalització del mes. No es retornaran els pagaments realitzats amb anterioritat al dia de la baixa. Si es tracta d’una baixa per motius de salut o deures civils inexcusables, amb previ avís i amb el justificant original, es retornarà l’import corresponent a la part del curs no realitzada.
  7. La plaça del curs només quedarà reservada quan es materialitzi el pagament de la primera quota.
  8. Els alumnes en situació d’atur sense prestació o amb una prestació inferior al SMI contactar amb el centre per tal de disposar d’unes condicions de pagaments que s’adaptin a les seves necessitats, prèvia acreditació de la seva situació.
  9. Per formalitzar la inscripció cal emplenar el formulari de la pàgina web del curs i acceptar les condicions de la LOPDPGDD i drets d’imatge, realitzar el pagament i esperar el correu electrònic de confirmació de plaça que enviarà el centre.
  10. Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93 606 10 32 en horari de dilluns a dijous, de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres, de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà com més aviat millor.
  11. En cas que el curs se suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’import a retornar serà la resta de l’import abonat menys el càlcul de la part proporcional del curs realitzat.
  12. El centre es reserva el dret de suspensió del curs per motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat i conseqüent devolució econòmica de la part restant del curs.
  13. Tot el material didàctic del curs està protegit pel dret de propietat intel·lectual i es facilita als i les alumnes de forma individual i personalitzada i només pot ser utilitzat per a l’estudi personal. Està prohibit fotocopiar-los, escanejar-los o reproduir-los total o parcialment per qualsevol mitjà de reproducció o difusió inclosos els mitjans informàtics. Qualsevol ús o modificació del material o del contingut per a qualsevol altre fi que no sigui l’ús per l’estudi personal de l’alumne o alumna serà considerat una violació de les lleis del “copyright” que protegeixen els drets d’autor.