CURS EN LÍNIA AMB AULA VIRTUAL TEMARI ESPECÍFIC TÈCNIC/A SUPERIOR EN ECONOMIA SUBGRUP A1 - AJUNTAMENT DE BARCELONA (Acció 7 Grup 1)
Abr 1, 2025
Aula Virtual



Inscripció

Imatge curs

Informació del curs

Amb aquest curs et donem les eines necessàries per a superar la prova del temari específic del procés selectiu per accedir a la categoria de Tècnic/a Superior en Economia, subgrup A1 de l’Ajuntament de Barcelona.

Vols una formació  de qualitat específicament dissenyada per a preparar la teva oposició?  Apunta’t!

 

AULA VIRTUAL. Nova metodologia de formació en línia que et permetrà seguir des de qualsevol lloc la classe i realitzar preguntes a l’instant. Com si estiguessis en una aula en temps real!  Aquestes classes quedaran gravades per a poder visualitzar-les. 
CAMPUS VIRTUAL. Inclou l’accés al campus virtual de Formar-te, adaptat per a qualsevol dispositiu. Allí trobaràs tots els materials del curs, podràs preguntar a les formadores i formadors, i disposaràs de l’assessorament d’un tutor personal.
Temari (72 Temes aprovat per Acord de la Comissió de Govern de 3-10-2024. DOGC Núm. 9269 – 16.10.2024)
Disposaràs d’un test individual per tema, tests transversals per grups de temes i un test simulacre d’examen. Practicaràs amb més de 750 preguntes test!

 

IMPORTANT!

Per poder assistir en directe a les classes cal activar la webcam i mantenir-la durant tota la sessió

Si no disposes de webcam podràs seguir el curs igualment, però no podràs assistir a les classes en directe

 

Apunta’t ja i no et quedis sense plaça!

 

Amb la col·laboració: Certificació ISO 9001
 
Afilia’t clicant aquí!
Metodologia(click aquí)

Els alumnes disposaran de forma pautada els temes del temari desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors. Amb cada tema l’alumne/a disposarà d’un test amb quatre respostes, una única resposta correcta i amb la seva justificació de manera que pugui conèixer la raó de la solució indicada.

A més, durant el curs s’habilitaran tests transversals i un cop completada l’explicació del temari un simulacre d’examen.

El curs comptarà amb un tutor que serà el referent de contacte dels alumnes amb els professors mitjançant el correu electrònic que es facilitarà i que es posarà en contacte amb l’alumnat després de l’inici del curs. Aquesta figura fa tasques de suport metodològic i control de qualitat.

Preus(click aquí)
  1 Pagament 2 Pagaments 3 Pagaments
  Total 1r Pagament 2n Pagament Total 1r Pagament 2n Pagament 3er Pagament Total
Afiliat/da – Ex-Alumne* 750€ 450€ 320€ 770€ 350€ 200€ 240€ 790€
Nou Afiliat/da 850€ 450€ 420€ 870€ 450€ 300€ 220€ 990€
Preu General 995€ 565€ 440€ 1015€ 550€ 350€ 125€ 1025€

* Tarifa Ex-Alumne per alumnes que han cursat un curs de preparació d’oposicions en els últims tres anys.

Primer pagament abans d’iniciar el curs
2n pagament un mes després de l’inici del curs
3r pagament dos mesos després de l’inici del curs

Per a pagaments en quotes mensuals contacta amb nosaltres: 93 606 10 32

Temari(click aquí)
  1. El sector públic. Justificacions i objectius de l’activitat econòmica del sector públic. Origen i camp d’actuació.
  2. Els béns públics. Els béns públics i els efectes externs.
  3. La comptabilitat nacional. Principals macromagnituds. Anàlisi i tècniques input-output. El funcionament del mercat de treball: oferta i demanda laboral. El sector exterior: la balança de pagaments.
  4. Renda nacional. Determinació de la renda nacional. Igualtat entre estalvi i inversió. La renda nacional d’equilibri i les seves variacions.
  5. Economia financera. Els diners i altres actius financers. La demanda de diners i d’altres actius. L’oferta de diners. Creació de diners per part del sistema bancari. La determinació de l’oferta monetària. Tipus d’interès fix envers tipus d’interès variable.
  6. La Unió Europea. El Tractat de la Unió Europea. Les institucions de la Unió Europea. Estructura del pressupost comunitari: recursos propis i despeses.
  7. L’anàlisi cost-benefici. Anàlisi dels costos i els beneficis socials. Preus ombra i preus de mercat. L’elecció de la taxa de descompte temporal i l’avaluació del risc.
  8. Estadística Oficial: Europa, Espanya, Catalunya. Principals organismes. L’IPC: Concepte. metodologia i utilització.
  9. Les polítiques públiques. Anàlisi, execució i avaluació de polítiques públiques.
  10. La participació ciutadana (I). La participació del ciutadà en la definició de les polítiques públiques. Els pressupostos participatius.
  11. La participació ciutadana (II): el cas de Barcelona. Reglamentació. Òrgans de participació ciutadana. Mecanismes de participació ciutadana.
  12. Els indicadors de gestió. Definició i principals característiques. Tipus d’indicadors. Les diferents fases de construcció d’un sistema d’indicadors. El benchmarking i la comparació de serveis públics mitjançant els indicadors de gestió i de resultats.
  13. Estadística: Descriptiva, mesures de posició, dispersió, concentració, nombres índex. Inferencial: Estimació per interval, contrast d’hipòtesi.
  14. El pressupost públic. Concepte i classes. Principis pressupostaris. Pressupost i activitat econòmica.
  15. El finançament de l’acció pública. El sistema fiscal. L’autonomia financera en relació amb la distribución competencial. Les polítiques d’endeutament.
  16. Ingressos públics. Sistema tributari. El impost. Impostos principals a Espanya. Efectes econòmics. Altres ingressos.
  17. La despesa pública Concepte i classificació. Efectes econòmics. La racionalització de la despesa pública. El pressupost per programes. Concepte i tècnica.
  18. Inversions públiques. Avaluació i selecció d’inversions públiques. Tècniques més usuals. La determinación dels costos i beneficis socials. L’SROI (retorn social de la inversió). Relació amb la programació financera.
  19. La comptabilitat pública a Espanya. El Pla General de Comptabilitat Pública (PGCP). Els principis comptables de la comptabilitat pública. Funcionament del model comptable del PGCP.
  20. La comptabilitat analítica. Mètodes d’assignació de costos. L’aplicació de la comptabilitat analítica en el sector públic local: Normativa aplicable.
  21. El Model de costos ABC (Activity Based Costing) a l’Ajuntament de Barcelona. Altres aproximacions als costos a l’Administració local.
  22. Federalisme fiscal. Concepte i àmbit del federalisme fiscal. Naturalesa i provisió dels béns públics locals. Teorema de la descentralització.
  23. L’Administració territorial a Espanya. El model d’Estat de la Constitució i els estatuts d’autonomia. Coresponsabilitat fiscal autonòmica i local. El finançament de l’Administració autonòmica: règim general i règim foral
  24. L’Administració local a Espanya. Estructura. Competències. Participació en la despesa pública.
  25. Les finances del sector públic local. Principis bàsics i fonts normatives. Volum i importància dins del sector públic.
  26. Principals figures tributàries en l’administració local.
  27. Els ingressos propis de l’Ajuntament de Barcelona. Impostos, taxes, preus públics i altres.
  28. Gestió dels tributs locals. Liquidació i inspecció. Recaptació en període voluntari. Recaptació en período executiu.
  29. La participació en els ingressos de l’Estat. (PIE). Model de cessió i regim general.
  30. L’activitat inversora dels ajuntaments. Les inversions públiques a l’administració local provinents dels diferents nivells d’administració (local, autonomia, estatal i europea): volum i finançament.
  31. L’activitat inversora de l’Ajuntament de Barcelona. El Pla d’inversions municipals. Formes de gestió de la inversió: els diferents organismes públics i empreses municipals.
  32. L’endeutament municipal. Modalitats i regulació. Els plans de sanejament. La tutela financera. La classificació per part d’agències de qualificació creditícia.
  33. La Llei d’estabilitat pressupostària. La seva aplicació a l’administració local.
  34. Llei 27 /2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració Local. Implicacions per les corporacions locals.
  35. La instrucció de comptabilitat per a l’administració local. Àmbit d’aplicació, contingut i objectius. Els diferents models aplicables. Comptabilitat pressupostària i comptabilitat financera.
  36. El pressupost de les corporacions locals.(I) Regulació pressupostària de les corporacions locals. La Llei general pressupostària: principis generals. Estructura i formació del pressupost en les corporacions locals. Elaboració, tramitació i aprovació. Bases d’execució. Nivells de vinculació. Modificacions de crèdit.
  37. El pressupost de les corporacions locals (II). Circuit en la tramitació de les despeses i dels ingressos: procediment administratiu i control intern.
  38. El pressupost de les corporacions locals (III). Liquidació del pressupost: contingut i aprovació. El resultat pressupostari. El romanent de tresoreria. El finançament afectat. El càlcul de la CNF( Capacitat Necessitat de Finançament) en termes SEC (Sistema Europeu de Comptes Nacionals i Regionals).
  39. Règim jurídic de la despesa pública local a Espanya. La regulació legal i els límits de la despesa pública local. L’interventor. L’ordenació de la despesa. El dipositari de fons. L’ordenació de pagaments.
  40. El compte general de l’administració local. Contingut i formació. El procés de revisió de comptes. Aprovació del Compte General.
  41. Anàlisi dels estats financers de l’administració local. Balanç de situació i compte de resultats.
  42. Principals ratis econòmic-financers dels estats comptables.
  43. El control de l’activitat financera de les corporacions locals (I). El control extern: el Tribunal de Comptes, els òrgans de fiscalització de les comunitats autònomes i els auditors externs independents. Les Normes d’Auditoria del Sector Públic.
  44. El control de l’activitat financera de les corporacions locals (II). El control intern. Sistemes i classes de control. Normativa vigent.
  45. La contractació pública. Disposicions generals. La contractació pública social a l´Ajuntament de Barcelona.
  46. La contractació pública. Configuració general de la contractació al Sector Públic i elements estructurals dels contractes. Tipus de procediments i contractes.
  47. L’activitat subvencional. Normativa reguladora, procediment subvencional i justificació.
  48. Gestió dels serveis i activitats públiques locals. Diferents models de gestió. Avantatges i inconvenients. El règim econòmic i financer.
  49. La carta municipal de Barcelona. Afectacions específiques en matèria econòmico-financera.
  50. L’activitat planificadora. Els plans d’Urbanisme: tipologia i jerarquia. El Pla General Metropolità: aspectes més rellevants. L’impacte soci-econòmic dels plans: el cas dels PERIS (Plans Especials de Reforma Interior). Avaluació econòmica dels plans.
  51. El pla d’actuació municipal (PAM) de l’Ajuntament de Barcelona. Elaboració, aprovació i seguiment. Trets bàsics del PAM vigent.
  52. Estructura política i executiva de l’Ajuntament de Barcelona. Principals característiques. El Reglament Orgànic Municipal.
  53. La descentralització territorial de Barcelona. Els districtes: principals competències i funcions, organització, pressupost i Pla d’Actuació de Districte. La participació ciutadana des dels districtes. La Barcelona dels barris.
  54. La població de Barcelona. Evolució i principals característiques. Els efectes del procés immigratori actual. L’envelliment de la població.
  55. L’economia de Barcelona i l’àrea metropolitana. Barcelona i el seu entorn: les tres corones. Estructura productiva de la ciutat i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
  1. La promoció econòmica internacional de la ciutat (I): indicadors d’internacionalització i posicionament internacional de l’economia de Barcelona (benchmarking de ciutat).
  2. La promoció econòmica internacional de la ciutat (II): els seus instruments. La promoció de la marca Barcelona.
  3. El mercat de treball de Barcelona (I): indicadors d’activitat, ocupació i atur, afiliació a la Seguretat Social, contractació i la seva evolució recent. Nou paradigma tecnològic i mercat de treball.
  4. El mercat de treball de Barcelona (II): les polítiques actives d’ocupació de l’agència Barcelona Activa.
  5. L’activitat empresarial a Barcelona (I): indicadors d’estructura i dinamisme empresarial. Comparació internacional.
  6. L’activitat empresarial a Barcelona (II): les polítiques de foment de l’emprenedoria.
  7. La transformació del model econòmic de Barcelona (I): economia del coneixement, innovació i creativitat.
  8. La transformació del model econòmic de Barcelona (II): La política de promoció de sectors estratègics i el projecte 22@.
  9. Innovació sòcio-econòmica a Barcelona: requisits socials i salarials en la contractació pública, polítiques de desenvolupament local amb perspectiva de gènere.
  10. Indicadors sòcio-econòmics i activitat econòmica als districtes i barris. Polítiques de desenvolupament local al territori
  11. Les grans infraestructures productives de suport a Barcelona: port, aeroport i fira.
  12. El comerç a Barcelona: indicadors. polítiques de promoció del comerç i dels mercats.
  13. El turisme a Barcelona: indicadors. La promoció del turisme a Barcelona. El Pla Estratègic de Turisme.
  14. La planificació estratègica territorial. Principals característiques i evolució dels Plans Estratègics de Barcelona
  15. L’habitatge. L’habitatge en competència amb altres usos de l’espai urbà. Evolució recent del mercat immobiliari de Barcelona. Les polítiques d’habitatge a l’administració local: instruments per a regular el mercat de l’habitatge.
  16. La transparència en la informació econòmica financera. Normativa estatal, autonòmica i local. El cas de l’Ajuntament de Barcelona.

72. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d’aplicació i definicions. Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball. Drets i obligacions. Consulta i participació del personal.

Condicions generals(click aquí)
  1. La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs i, en els cursos en línia o semipresencials, podran plantejar els dubtes als formadors. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els formadors i formadores respondran a les consultes. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes, igual que les de Setmana Santa i el mes d’agost, així com els dissabtes i diumenges.
  2. Per a accedir al curs, s’assignarà a cada alumne/a una clau d’accés personal i intransferible, i és obligació de l’alumne/a custodiar-la amb diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés al campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul·lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne/a.
  3. El preu del curs dona dret a la docència dels professors i professores a través de la plataforma, a l’accés al campus virtual, als TEMES DEL TEMARI desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors, als tests dels temes, als tests transversals i al test general. El pagament es pot realitzar en efectiu, amb targeta de crèdit o per transferència bancària.
  4. Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs truqueu al 93 606 10 32. La prioritat de plaça serà per ordre de pagament, no per ordre d’inscripció.
  5. Si un alumne no compleix amb el termini de pagament establert s’aplicarà un recàrrec del 20% de l’import a pagar. Si en el termini de 7 dies posteriors a la data límit de pagament no es realitza l’abonament de l’import, s’anul·larà la inscripció al curs. Si volgués reincorporar-se més endavant, haurà d’abonar la matrícula del curs i no podrà disposar d’avantatges en pagaments i descomptes futurs com antic alumne.
  6. Si per qualsevol motiu l’alumne vol donar-se de baixa del curs, ho haurà de comunicar 10 dies abans de la finalització del mes. No es retornaran els pagaments realitzats amb anterioritat al dia de la baixa. Si es tracta d’una baixa per motius de salut o deures civils inexcusables, amb previ avís i amb el justificant original, es retornarà l’import corresponent a la part del curs no realitzada.
  7. La plaça del curs només quedarà reservada quan es materialitzi el pagament de la primera quota.
  8. Els alumnes en situació d’atur sense prestació o amb una prestació inferior al SMI contactar amb el centre per tal de disposar d’unes condicions de pagaments que s’adaptin a les seves necessitats, prèvia acreditació de la seva situació.
  9. Per formalitzar la inscripció cal emplenar el formulari de la pàgina web del curs i acceptar les condicions de la LOPDPGDD i drets d’imatge, realitzar el pagament i esperar el correu electrònic de confirmació de plaça que enviarà el centre.
  10. Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93 606 10 32 en horari de dilluns a dijous, de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres, de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà com més aviat millor.
  11. En cas que el curs se suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’import a retornar serà la resta de l’import abonat menys el càlcul de la part proporcional del curs realitzat.
  12. El centre es reserva el dret de suspensió del curs per motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat i conseqüent devolució econòmica de la part restant del curs.
  13. Tot el material didàctic del curs està protegit pel dret de propietat intel·lectual i es facilita als i les alumnes de forma individual i personalitzada i només pot ser utilitzat per a l’estudi personal. Està prohibit fotocopiar-los, escanejar-los o reproduir-los total o parcialment per qualsevol mitjà de reproducció o difusió inclosos els mitjans informàtics. Qualsevol ús o modificació del material o del contingut per a qualsevol altre fi que no sigui l’ús per l’estudi personal de l’alumne o alumna serà considerat una violació de les lleis del “copyright” que protegeixen els drets d’autor.