

Informació del curs
La formació està dissenyada per a proporcionar a aquelles persones que tenen una sòlida base teòrica l’experiència pràctica necessaria per fer front a la prova amb seguretat.
Estat del procés selectiu:
Convocatòria 2024:
– Previsió data de la prova: Febrer 2026
Convocatòria 2025:
– Previsió publicació: Juny 2025
– Previsió data de la prova: Febrer 2026
Vols una formació específicament dissenyada per la prova del supòsit practic?Apunta’t i no et quedis sense plaça!
Què incorpora aquesta preparació?
![]() |
Formació específica de cada un dels 4 àmbits de la prova. |
![]() |
AULA VIRTUAL. Metodologia de formació en línia que et permetrà seguir des de qualsevol lloc la classe i realitzar preguntes a l’instant. Com si estiguessis en una aula en temps real! Aquestes classes quedaran gravades per a poder visualitzar-les. |
![]() |
CAMPUS VIRTUAL. Inclou l’accés al campus virtual de Formar-te, adaptat per a qualsevol dispositiu. Allí trobaràs tots els materials del curs |
![]() |
Temari (15 temes) segons cada àmbit |
![]() |
Disposaràs de més de 350 preguntes test! |
IMPORTANT!
Per poder accedir a les classes és imprescindible activar la webcam i mantenir-la activada al llar de tota la sessió!!
Si no disposes de webcam podràs seguir el curs igualment, però no podràs assistir a les classes en directe.
Apunta’t ja i no et quedis sense plaça!
Els alumnes disposaran de forma pautada els temes del temari desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors. Amb cada tema l’alumne/a disposarà d’un test amb quatre respostes, una única resposta correcta i amb la seva justificació de manera que pugui conèixer la raó de la solució indicada.
A més, durant el curs s’habilitaran tests transversals i un cop completada l’explicació del temari un simulacre d’examen.
El curs comptarà amb un tutor que serà el referent de contacte dels alumnes amb els professors mitjançant el correu electrònic que es facilitarà i que es posarà en contacte amb l’alumnat després de l’inici del curs. Aquesta figura fa tasques de suport metodològic i control de qualitat.
Matrícula
Afiliat/ada – Ex-Alumne – 40€
Nou afiliat/ada – 60€
Preu General – 75€
1 Pagament | |
Total (preu per àmbit) | |
Afiliat/da – Ex-Alumne * – Col·legiat/ada ** | 325€ |
Nou Afiliat/da | 375€ |
Preu General | 450€ |
Matrícula inclosa al desglossament dels preus.
* Tarifa Ex-Alumne per alumnes que han cursat un curs de preparació d’oposicions en els últims tres anys.
**Col.legiats i col.legiades del COPC
OFERTA!
PREUS PER CADA PACK DE 2 ÀMBITS
1 Pagament | 2 Pagaments | 3 Pagaments | ||||||
Total | 1r Pagament | 2n Pagament | Total | 1r Pagament | 2n Pagament | 3er Pagament | Total | |
Afiliat/da – Ex-Alumne* – Col·legiat/ada ** | 450€ | 270€ | 200€ | 470€ | 290€ | 150€ | 50€ | 490€ |
Nou Afiliat/da | 575€ | 350€ | 245€ | 595€ | 350€ | 150€ | 115€ | 615€ |
Preu General | 675€ | 400€ | 295€ | 695€ | 400€ | 200€ | 115€ | 715€ |
Primer pagament abans d’iniciar el curs
2n pagament 1 mes després l’inici
3r pagament 45 dies després l’inici
TEMARI ÀMBIT FUNCIONAL 1.
TEMES: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15.
1. Decret 261/2003, de 21 d’octubre, pel qual es regulen els serveis d’atenció precoç. Decret 45/2014, d’1 d’abril, de modificació del Decret 261/2003, de 21 d’octubre, pel qual es regulen els serveis d’atenció precoç.
2. L’atenció precoç a la infància. Els Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP) a Catalunya. Definició, àmbits d’actuació. Funcions generals. Composició dels equips.
3. Perfil professional del psicòleg/psicòloga d’un CDIAP de la Xarxa Pública de Catalunya.
4. La mirada bio-psico-social del desenvolupament en la petita infància. Implicacions: mirada global i integradora de la intervenció des d’un CDIAP. El treball en equip interdisciplinari i la transdisciplinarietat. Model municipal de CDIAP de l’IMPD de l’Ajuntament de Barcelona.
5. Desenvolupament infantil en l’etapa dels 0 als 6 anys.
6. Prevenció i detecció precoç dels trastorns del desenvolupament de la primera infància. El llibre blanc de l’Atenció Precoç.
7. Instruments i eines diagnòstiques en trastorns de la primera infància (0-6 anys).
8. Organització del cicle d’educació infantil a Catalunya. Decret 21/2023, de 7 de febrer, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació infantil: capítol 1, 2, 3 i 4.
9. Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu¡ inclusiu: capítols I, II, III i V.
10. Les escoles bressol municipals (EBM) a la ciutat de Barcelona. Model educatiu. Característiques. Història i evolució.
11. L’educació inclusiva a les EBM. Mesures i suports per a la inclusió. L’equip d’educació inclusiva de les escoles bressol municipals.
12. Trastorns del desenvolupament en la primera infància (0 a 6 anys). Signes d’alerta i detecció precoç.
13. Estratègies d’orientació i intervenció educativa en l’alumnat amb necessitats especifiques de suport educatiu a les EBM. El pla de suport individualitzat.
14. Serveis d’atenció a la primera infància (0-6) a la ciutat de Barcelona. Coordinació i treball en xarxa.
15. Tècniques i estratègies d’intervenció terapèutica en trastorns de la primera infància. Intervenció amb l’infant i la seva família des d’un CDIAP.
TEMARI ÀMBIT FUNCIONAL 2
TEMES: 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 28, 29, 33, 34, 37, 38, 39, 41
18. Marc normatiu estatal vigent sobre violència de gènere i violències sexuals.
19. Marc normatiu autonòmic vigent sobre violències masclistes.
20. El marc normatiu municipal vigent: plans, estratègies i mesures de govern de polítiques de gènere i violències masclistes a Barcelona.
21. Models d’intervenció individual i grupal amb dones en situació de violència masclista: el model municipal de fases en els processos de recuperació, i protocols marc vigents.
22. Serveis municipals que intervenen en situacions de violències masclistes. El dispositiu d’acolliments i els circuits d’atenció bàsica i específica.
23. Model municipal d’intervenció amb infants i adolescents que viuen situacions de violències masclistes, i protocols marc vigents.
24. La prevenció, detecció i intervenció amb adolescents, joves i homes adults que exerceixen violències masclistes.
28. Model vigent de Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament de Barcelona. Organització, funcions i perfils professionals. Tipus de serveis i destinataris.
29. Bases del model d’atenció grupal als serveis socials bàsics de l’Ajuntament de Barcelona: conceptes, estratègies i eines per a la gestió. El disseny de projectes de treball grupal. Articulació individual i grupal. Avaluació de projectes.
33. Marc d’intervenció comunitària als centres de serveis socials de Barcelona.
34. El maltractament a les persones grans. Marc conceptual. Protocol d’actuació i circuits. Indicadors. Instruments i eines de detecció i valoració.
37. L’atenció psicosocial en els Serveis Socials Bàsics.
38. Protocol de prevenció i gestió d’agressions als professionals de serveis socials.
39. Guia d’orientació de treball de cas amb metodologia de treball en xarxa.
41. Mapa de serveis i recursos de salut mental per a la ciutadania de Barcelona.
TEMARI ÀMBIT FUNCIONAL 3.
TEMES: 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56.
42. Marc normatiu estatal i autonòmic vigent en matèria de protecció a la infància. Concepte de violència sobre la infància i l’adolescència. Definició de bon tracte. Protecció dels infants i adolescents en situació de risc o desemparament.
43. Les situacions de risc. Definició i concepte. Competència autonòmica i municipal en matèria d’infants i adolescents en risc. Coordinació, criteris i circuïts de derivació.
44. Concepte de desemparament. Competència en matèria de desemparament i tutela. Mesures de protección d’infants i adolescents en situació de desemparament. Revisió, impugnació i extinció de cada una d’elles.
45. Intervenció en situacions d’urgència respecte a la protecció d’infants i adolescents. Procediment i implicacions legals de les mesures de protecció cautelars.
46. La mesura d’acolliment familiar. Tipologia i característiques. El Servei d’Integració Familiar en Família Extensa (SIFE).
47. Funcions i estructura de la Direcció General Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA). Els equips funcionals d’infància. La unitat de detecció i prevenció del maltractament infantil (UDEPMI).
48. Definició i funcions dels Serveis Especialitzats d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (SEAIA). Disciplines professionals que composen els SEAIA.
49. Les situacions de desprotecció dels infants i adolescents. Instruments per a la seva valoració. Indicadors de risc i desemparament, factors de risc i protecció.
50. Els SEAIA de Barcelona: Metodologia d’intervenció. Els processos tècnics en la fase d’estudi/valoració dels Equips d’Atenció a la Infància i l’ Adolescència.
51. El compromís socioeducatiu com a instrument de valoració i seguiment en situacions de risc greu. Competència, objectiu, elaboració i tramitació.
52. La mesura d’acolliment residencial. Característiques i objectius. Tipologia de centre.
53. El maltractament infantil. Models etiològics explicatius. Tipologies de maltractament infantil segons el Protocol marc d’actuacions contra els maltractaments a infants i adolescents de Catalunya (2017).
54. Les conseqüències de la violència en l’infant o adolescent: El Trastorn per Estrès Posttraumàtic Complex (TEPT-C) segons el CIE-11. Trastorns del vincle com a conseqüència de l’experiència traumàtica.
55. Les necessitats infantils. Classificació i tipologia.
56. La violència sexual infantil. Tipologia i conseqüències en l’infant o adolescent. Protocol i circuit d’atenció a infants víctimes de violència sexual. Barnahus: Unitat integrada d’atenció als infants i adolescents víctimes d’abusos sexuals.
TEMARI ÀMBIT FUNCIONAL 4.
TEMES: 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71.
57. Decret 66/1999, de 9 de març del Govern de la Generalitat de Catalunya, sobre l’accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional. Els equips de valoración multiprofessional, el dictamen, el certificat d’adequació al lloc de treball emès per l’EVO laboral.
58. Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.
59. Lloc de treball i perfil professional. Principis generals per definir els perfils professionals en un entorn organitzatiu públic. Instruments d’ordenació de personal que permeten estructurar l’ocupació pública.
60. El desenvolupament de persones en la gestió integral dels recursos humans a les administracions públiques. Identificació del potencial: programes d’identificació i carrera professional. Tècniques de planificación de carreres i tècniques de successió en posicions clau. Regulació de la carrera al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
61. Mètodes d’avaluació per a la selecció de personal: valoració d’aptituds, actituds, capacitats i competències . Tècniques psicomètriques, entrevistes, tècniques observacionals. Avaluació situacional. Els centres d’avaluació (assessment center): definició, funcions, objectius, tipus de proves i possibilitats d’aplicació.
62. L’entrevista de selecció. Tipus d’entrevista: definició, diferències entre els tipus d’entrevista, metodologia, fases d’intervenció i requeriments. L’entrevista per competències i d’incidents crítics.
63. Les organitzacions. Desenvolupament organitzatiu. Models de direcció a les organitzacions. La direcció per valors. Metodologia d’avaluació en les organitzacions.
64. La gestió per competències a l’àmbit de recursos humans. Concepte i tipus de competències. Instruments per a la gestió per competències: l’elaboració del diccionari de competències i la definició de perfils competencials.
65. La selecció per a l’accés a l’administració. Els processos de selecció. Regulació dels processos de selecció al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
66. La selecció per a la provisió de llocs l’administració. Els processos de provisió de llocs de treball. La promoció interna. Regulació dels processos de provisió de llocs de treball al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
67. L’òrgan o tribunal de selecció a l’administració: regulació, funcions i competències. Principis que regeixen la composició dels òrgans selectius. Causes legals d’abstenció i recusació dels membres dels òrgans de selecció. Procés de constitució i format de les convocatòries i sessions.
68. Els factors psicosocials en la prevenció de riscos laborals. Definició i classificació. Mètodes d’avaluació. Intervenció Psicosocial a les organitzacions. L’estrès laboral dels treballadors. Factors i respostes d’estrès. El síndrome d’esgotament professional.
69. La motivació de les persones en un entorn laboral. Teories explicatives . Sistemes de millora de la motivació laboral.
70. L’assetjament en l’àmbit laboral. L’assetjament psicològic. L’assetjament sexual per raó de sexe i/o d’orientació sexual. Prevenció, detecció i actuació.
71. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d’aplicació i definicions. Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball. Drets i obligacions. Consulta i participació del personal.
- La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs i, en els cursos en línia o semipresencials, podran plantejar els dubtes als formadors. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els formadors i formadores respondran a les consultes. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes, igual que les de Setmana Santa i el mes d’agost, així com els dissabtes i diumenges.
- Per a accedir al curs, s’assignarà a cada alumne/a una clau d’accés personal i intransferible, i és obligació de l’alumne/a custodiar-la amb diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés al campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul·lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne/a.
- El preu del curs dona dret a la docència dels professors i professores a través de la plataforma, a l’accés al campus virtual, als TEMES DEL TEMARI desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors, als tests dels temes, als tests transversals i al test general. El pagament es pot realitzar en efectiu, amb targeta de crèdit o per transferència bancària.
- Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs truqueu al 93 606 10 32. La prioritat de plaça serà per ordre de pagament, no per ordre d’inscripció.
- Si un alumne no compleix amb el termini de pagament establert s’aplicarà un recàrrec del 20% de l’import a pagar. Si en el termini de 7 dies posteriors a la data límit de pagament no es realitza l’abonament de l’import, s’anul·larà la inscripció al curs. Si volgués reincorporar-se més endavant, haurà d’abonar la matrícula del curs i no podrà disposar d’avantatges en pagaments i descomptes futurs com antic alumne.
- Si per qualsevol motiu l’alumne vol donar-se de baixa del curs, ho haurà de comunicar 10 dies abans de la finalització del mes. No es retornaran els pagaments realitzats amb anterioritat al dia de la baixa. Si es tracta d’una baixa per motius de salut o deures civils inexcusables, amb previ avís i amb el justificant original, es retornarà l’import corresponent a la part del curs no realitzada.
- La plaça del curs només quedarà reservada quan es materialitzi el pagament de la primera quota.
- Els alumnes en situació d’atur sense prestació o amb una prestació inferior al SMI contactar amb el centre per tal de disposar d’unes condicions de pagaments que s’adaptin a les seves necessitats, prèvia acreditació de la seva situació.
- Per formalitzar la inscripció cal emplenar el formulari de la pàgina web del curs i acceptar les condicions de la LOPDPGDD i drets d’imatge, realitzar el pagament i esperar el correu electrònic de confirmació de plaça que enviarà el centre.
- Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93 606 10 32 en horari de dilluns a dijous, de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres, de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà com més aviat millor.
- En cas que el curs se suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’import a retornar serà la resta de l’import abonat menys el càlcul de la part proporcional del curs realitzat.
- El centre es reserva el dret de suspensió del curs per motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat i conseqüent devolució econòmica de la part restant del curs.
- Tot el material didàctic del curs està protegit pel dret de propietat intel·lectual i es facilita als i les alumnes de forma individual i personalitzada i només pot ser utilitzat per a l’estudi personal. Està prohibit fotocopiar-los, escanejar-los o reproduir-los total o parcialment per qualsevol mitjà de reproducció o difusió inclosos els mitjans informàtics. Qualsevol ús o modificació del material o del contingut per a qualsevol altre fi que no sigui l’ús per l’estudi personal de l’alumne o alumna serà considerat una violació de les lleis del “copyright” que protegeixen els drets d’autor.
Compartir