



Informació del curs
La formació està dissenyada per a proporcionar a aquelles persones que tenen una sòlida base teòrica l’experiència pràctica necessaria per fer front a la prova amb seguretat.
Estat del procés selectiu:
Convocatòria 2024:
– Previsió data de la prova: Febrer 2026
Convocatòria 2025:
– Previsió publicació: Juny 2025
– Previsió data de la prova: Febrer 2026
Vols una formació específicament dissenyada per la prova del supòsit practic?Apunta’t i no et quedis sense plaça!
CURS | DATES | TEMARI | INSCRIPCIÓ |
ÀMBIT 1 | Inici 16 Setembre 2025 | ![]() |
![]() |
ÀMBIT 2 | Inici 16 Setembre 2025 | ![]() |
![]() |
ÀMBIT 3 | Inici Setembre 2025 | ![]() |
![]() |
ÀMBIT 4 | Inici Setembre 2025 | ![]() |
![]() |
Què incorpora aquesta preparació?
![]() |
Formació específica de cada un dels 4 àmbits de l’oposició. |
![]() |
AULA VIRTUAL. Metodologia de formació en línia que et permetrà seguir des de qualsevol lloc la classe i realitzar preguntes a l’instant. Com si estiguessis en una aula en temps real! Aquestes classes quedaran gravades per a poder visualitzar-les. |
![]() |
CAMPUS VIRTUAL. Inclou l’accés al campus virtual de Formar-te, adaptat per a qualsevol dispositiu. Allí trobaràs tots els materials del curs |
![]() |
Temari (15 temes) segons cada àmbit |
![]() |
Disposaràs de més de 350 preguntes test! |
IMPORTANT!
Per poder accedir a les classes és imprescindible activar la webcam i mantenir-la activada al llar de tota la sessió!!
Si no disposes de webcam podràs seguir el curs igualment, però no podràs assistir a les classes en directe.
Apunta’t ja i no et quedis sense plaça!
Els alumnes disposaran de forma pautada els temes del temari desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors. Amb cada tema l’alumne/a disposarà d’un test amb quatre respostes, una única resposta correcta i amb la seva justificació de manera que pugui conèixer la raó de la solució indicada.
A més, durant el curs s’habilitaran tests transversals i un cop completada l’explicació del temari un simulacre d’examen.
El curs comptarà amb un tutor que serà el referent de contacte dels alumnes amb els professors mitjançant el correu electrònic que es facilitarà i que es posarà en contacte amb l’alumnat després de l’inici del curs. Aquesta figura fa tasques de suport metodològic i control de qualitat.
Matrícula
Afiliat/ada – Col·legiat/ada – Ex-Alumne – 40€
Nou afiliat/ada – 60€
Preu General – 75€
1 Pagament | |
Total (preu per àmbit) | |
Afiliat/da – Col·legiat/da *- Ex-Alumne ** | 325€ |
Nou Afiliat/da | 375€ |
Preu General | 450€ |
Matrícula inclosa al desglossament dels preus.
* Col·legi Oficial de Psicòlegs/ues de Catalunya
** Tarifa Ex-Alumne per alumnes del curs del temari específic de la convocatòria corresponenent.
OFERTA!
PREUS PER CADA PACK DE 2 ÀMBITS
1 Pagament | 2 Pagaments | 3 Pagaments | ||||||
Total | 1r Pagament | 2n Pagament | Total | 1r Pagament | 2n Pagament | 3er Pagament | Total | |
Afiliat/da – Col·legiat/da*- Ex-Alumne** | 450€ | 270€ | 200€ | 470€ | 290€ | 150€ | 50€ | 490€ |
Nou Afiliat/da | 575€ | 350€ | 245€ | 595€ | 350€ | 150€ | 115€ | 615€ |
Preu General | 675€ | 400€ | 295€ | 695€ | 400€ | 200€ | 115€ | 715€ |
Primer pagament abans d’iniciar el curs
2n pagament 20 dies després l’inici
3r pagament 45 dies després l’inici
- El pressupost de les corporacions locals. Regulació pressupostària de les corporacions locals. La Llei general pressupostària: principis generals. Estructura i formació del pressupost en les corporacions locals. Elaboració, tramitació i aprovació. Bases d’execució. La pròrroga pressupostària.
- L’estructura pressupostària. Els crèdits del pressupost de despeses: delimitació, situació i nivells de vinculació jurídica. Les modificacions de crèdit: classes, concepte, finançament i tramitació.
- L’execució del pressupost de despeses i d’ingressos: les seves fases. Els pagaments a justificar. Les bestretes de caixa fixa. Les despeses de caràcter plurianual. La tramitació avançada de despeses. Els projectes de despesa. Les despeses amb finançament afectat. Les desviacions de finançament.
- La liquidació del pressupost: contingut i aprovació. Tramitació. El resultat pressupostari. El romanent de tresoreria. Els romanents de crèdit. La consolidació pressupostària.
- La llei orgànica 2/2012 d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. Principis i objectius bàsics de la llei. La regla de la despesa. Capacitat i necessitat de finançament. El deute viu consolidat. Els Plans Economico financers i plans de reequilibri. Destí del superàvit pressupostari
- La tresoreria de les entitats locals. Règim jurídic. El principi de la unitat de caixa. Funcions de la tresoreria. Organització. Situació dels fons: la caixa i els comptes bancaris. La realització de pagaments: prelació, procediments i mitjans de pagament. El compliment dels terminis en els pagaments: el període mig de pagament. L’estat de conciliació.
- Anàlisi dels estats financers de l’administració local. Balanç de situació i compte de resultats. Principals ratis econòmic-financers dels estats comptables.
- El sistema de comptabilitat de l’administració local. Principis generals, competències i finalitats de la comptabilitat. La instrucció de comptabilitat: estructura i contingut.
- El Model de costos ABC (Activity Based Costing – Sistema de Costos Basats en Activitats) a l’Ajuntament de Barcelona. Altres aproximacions als costos a l’Administració local.
- El compte general de l’administració local. Contingut i formació. El procés de revisió de comptes. Aprovació del Compte General.
- El control intern. Sistemes i classes de control. Normativa vigent.
- La comptabilitat analítica. Mètodes d’assignació de costos. L’aplicació de la comptabilitat analítica en el sector públic local: Normativa aplicable.
- El control extern de L’activitat economicofinancera del sector públic local. La fiscalització de les entitats locals pel Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les comunitats autònomes.
- El patrimoni de les entitats locals: béns i drets que el conformen. Classes. Béns de domini públic. Béns comunals. Béns patrimonials. Patrimonis especials. L’Inventari.
- Prerrogatives i potestats de les entitats locals en relació amb el seus béns: Conservació, protecció i defensa dels béns. La recuperació d’ofici i el desnonament administratiu.
- Gestió del Patrimoni: Utilització i aprofitament dels béns de domini públic. Utilització dels béns patrimonials. Tràfic jurídic dels béns. Adquisició de béns. Alienació i cessió de béns patrimonials.
- Principis rectors de la contractació pública. Àmbit subjectiu d’aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Àmbit objectiu d’aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Negocis i contractes exclosos. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Contractes privats. Contractes reservats.
- Les parts en els contractes del sector públic I: capacitat per contractar. Habilitació empresarial o professional. Solvència de l’empresari. Classificació. Adscripció de mitjans. Prohibició de contractar. Registres electrònics d’empreses licitadores.
- Les parts en els contractes del sector públic II: els òrgans competents en matèria de contractació: òrgans de contractació, d’assistència i consultius. Publicitat contractual per mitjans electrònics, informàtics i telemàtics. El perfil de contractant.
- La preparació dels contractes. Consultes preliminars de mercat. L’expedient de contractació, els plecs de clàusules administratives i els plecs de prescripcions tècniques. Formes de tramitació.
- Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seva revisió. Durada i pròrroga dels contractes. Criteris d’adjudicació del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic.
- Adjudicació dels contractes de les administracions públique. Anunci d’informació prèvia. Anunci de licitació. Proposicions de les persones interessades. Ofertes anormalment baixes. Adjudicació. Decisió de no adjudicar o subscriure el contracte. Desistiment. Formalització. El recurs especial en matèria de contractació.
- Procediments d’adjudicació: procediments oberts, procediments restringits, procediments amb negociació, diàleg competitiu, associació per a la innovació, concurs de projectes. Racionalització tècnica de la contractació: acords marc, sistemes dinàmics d’adquisició i centrals de contractació.
- Execució dels contractes: el responsable del contracte. Prerrogatives de l’Administració pública en els contractes administratius. Execució normal dels contractes. Execució defectuosa dels contractes. Modificació dels contractes. Subcontractació. Cessió. Successió del contractista. Subrogació del personal. Suspensió i extinció dels contractes.
- La contractació pública sostenible: social, ambiental, d’innovació. Objectius. Contingut i mesures. La contractació pública social a l’Ajuntament de Barcelona.
- L’activitat subvencional (I): normativa reguladora. Concepte. Subvencions. Ajuts. Transferències. Principis generals. Elements objectius i subjectius.
- L’activitat subvencional (II): el procediment subvencional. Concessió. Les bases reguladores i la convocatòria.
- L’activitat subvencional (III): la justificació. El procediment pressupostari. El reintegrament. Les infraccions i les sancions.
- L’accés electrònic del ciutadà a l’Administració. Drets i obligacions en les relacions de l’Administració amb les persones. L’atenció multicanal. La identificació i la signatura electrònica. L’espai digital del ciutadà i de l’empresa. El registre electrònic. El registre electrònic d’apoderaments. Representa. Apud Acta. Registro Electrónico General de la Administració General de l’Estat (AGE). Les oficines d’assistència en matèria de registre.
- Govern electrònic i serveis públics. Les eines de tramitació electrònica a Catalunya. La interoperabilitat. Les comunicacions i les notificacions electròniques. La seu electrònica i el tauler electrònic. Solucions digitals. L’extranet de les administracions públiques catalanes. Licitació i contractació pública.
- L’organització dels documents administratius electrònics. Les còpies electròniques. La conservació i l’eliminació dels documents. L’arxiu electrònic únic. Especial consideració de l’Ordenança Reguladora de l’Administració Electrònica a l’Ajuntament de Barcelona (l’ORAE).
- Les polítiques públiques. Teories i definicions. L’anàlisi del contingut i anàlisi del procés de les polítiques públiques. El cicle operatiu de les polítiques públiques.
- Els problemes públics. Definició i construcció de problemes públics. L’entrada en l’agenda del problemas públics. La participació dels actors i grups de pressió en el procés de les polítiques públiques.
- La presa de decisions. Teories de la decisió. L’anàlisi de problemes. L’anàlisi de solucions. Diagrama de Paret, arbre de decisions, Diagrama d’Ishikawa, Diagrama de flux. Diagrama de causa-efecte. Diagrama DAFO.
- Avaluació de polítiques públiques. Tipologies d’avaluacions, tècniques i enfocaments. Metodología qualitativa en l’avaluació de les polítiques públiques.
- Avaluació econòmica de polítiques públiques. Anàlisi cost-benefici. Fonaments de l’avaluació de projectes. Costos, beneficis, taxes de descompte i regles de decisió. Els aspectes distributius en la selecció de projectes. Eficiència, eficàcia i cost-efectivitat d’un programa de despesa.
- La planificació de la gestió pública. La planificació estratègica i operativa. La direcció per objectius. Eines de planificació i control. Construcció i anàlisi d’indicadors. Tipologia d’indicadors i mesures.
- Els processos per a la producció de serveis. Disseny de processos. Simplificació i millora de processos. Descripció i representació gràfica del procés. Indicadors i quadres de comandament.
- Qualitat dels serveis públics. Sistemes de gestió de la qualitat enfocats a la millora del procés i a la productivitat. Sistemes de gestió de la qualitat enfocats a l’organització. Les normes ISO. El model EFQM. El model CAF. Les cartes de serveis. Metodologia de l’elaboració d’una carta de serveis.
- La funció directiva. Habilitats i competències professionals del directiu públic Particularitats de la funció directiva a la gestió pública. La relació entre política i gestió pública.
- Teoria de l’organització aplicada a l’Administració Pública. Els elements bàsics de les estructures administratives. Les cultures organitzatives. Col·laboració i conflicte en les organitzacions públiques.
- La Comunicació institucional i el màrqueting de serveis públics. Especificitat de la comunicació a les organitzacions públiques. El marc legal de la comunicació pública. El Plans de Comunicació a les administracions públiques.
- El model organitzatiu de l’Ajuntament de Barcelona. Estructura política i estructura gerencial. La gerència municipal. Descentralització i desconcentració de funcions a l’Ajuntament de Barcelona. La descentralització territorial i els districtes. La desconcentració funcional (organismes autònoms, entitats empresarials, empreses,
associacions i fundacions del grup municipal de l’Ajuntament de Barcelona.
- Protecció de dades de caràcter personal. Normativa de protecció de dades. La conservació i l’eliminació de les dades personals a l’Administració. El registre d’activitats de tractament. El delegat de protecció de dades. L’avaluació d’impacte de privacitat. L’anàlisi de riscos i l’aplicació de mesures de seguretat. Tutela judicial. Infraccions i sancions. Dret a indemnització.
- El procediment administratiu (I). Iniciació. Ordenació. Principis de l’ordenació del procediment. L’expedient administratiu. Instrucció. Els actes d’instrucció. La prova. Pràctica de la prova. Els informes. Participació de les persones interessades: Tràmit d’audiència i informació pública. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu comú.
- El procediment administratiu (II). Formes de finalització: Resolució. Desestiment i renúncia. La caducitat del procediment administratiu.
- El personal al servei de les administracions públiques. Drets i deures dels funcionaris públics. Règim d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari. L’oferta pública d’ocupació. La selecció de personal: sistemes de selecció, requisits de participació i procediment selectiu. La promoció interna. Mobilitat i sistemes de provisió de llocs de treball. La carrera professional. Les situacions administratives.
- Les relacions laborals. Sistemes de representació i participació en l’Administració pública. Normativa vigente sobre òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques. Els pactes i els acords amb les organitzacions sindicals.
- El dret del treball. Naturalesa i caràcter. Principis fonamentals que l’inspiren. Jurisdicció laboral. Fonts del dret del treball. Disposicions legals i reglamentàries. L’Estatut dels treballadors: estructura i contingut. Els convenis col·lectius. La voluntat de les parts. El costum laboral. El contracte de treball: concepte, subjectes i forma. El contingut del contracte de treball. Modificació, suspensió i extinció del contracte de treball. La causalitat en el contracte de treball. Modalitats de contracte.
- El sistema espanyol de la Seguretat Social. La Llei de bases. Principis informadors. El text refós de la Llei general de la Seguretat Social: Estructura i contingut. Afiliació i cotització. Acció protectora. Contingències i prestacions.
- Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d’aplicació i definicions. Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball. Drets i obligacions. Consulta i participació del personal.
- Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels serveis de prevenció: disposicions generals. Avaluació dels riscos. La planificació de l’activitat preventiva. L’organització de recursos per a les activitats preventives. Auditories.
- Coordinació d’activitats empresarials. Normativa específica aplicable. Supòsits de concurrència de treballadors de diverses empreses en un mateix centre de treball. Mitjans de coordinació. Drets dels representants dels treballadors.
- Condicions generals de seguretat i salut en els llocs de treball. Ordre, neteja i manteniment. Condicions ambientals. Serveis higiènics i locals de descans. Locals de primers auxilis. Normativa aplicable.
- L’Administració pública: concepte i principis. El dret administratiu.
- La potestat reglamentària. El reglament: Concepte i classes. Procediment d’elaboració. Límits a l’exercici de la potestat reglamentària.
- El control de la potestat reglamentària. Principis de bona regulació. El principi d’inderogabilitat singular dels reglaments. Especial referència a la potestat reglamentària local. Reglaments, ordenances i bans.
- La jurisdicció contenciosa administrativa. Naturalesa, extensió i límits. Òrgans de la jurisdicció i les seves competències. Les parts: legitimació. L’objecte del recurs contenciós administratiu. El procediment. La sentència i altres formes d’acabament del procediment.
- La potestat sancionadora administrativa: concepte i significat. Principis de l’exercici de la potestat sancionadora. Especialitats del procediment en matèria sancionadora. Mesures sancionadores administratives. Especial referència a la potestat sancionadora local.
- Les formes d’activitat administrativa (I). Principals manifestacions. L’activitat d’inspecció i control: El personal inspector de les administracions públiques.
- Les formes d’activitat administrativa (I). Les actes d’inspecció. Els mecanismes de simplificació administrativa. L’activitat de foment: Concepte i principis. El control de l’activitat de foment
- La responsabilitat de l’Administració pública. Els pressupòsits de la responsabilitat. Danys rescabalables. L’acció de la responsabilitat.
- Principis del procediment administratiu en matèria de responsabilitat. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les Administracions públiques.
- Les formes d’activitat administrativa (II). L’activitat administrativa de prestació o servei públic. La iniciativa econòmica pública i el serveis públics
- Les formes d’activitat administrativa (II). El servei públic en les entitats locals. Concepte. Les formes de gestió dels serveis públics. Les formes de gestió directa i indirecta.”
- Els recursos de les hisendes locals. Enumeració. Principis de la tributació local. Imposició i ordenació de tributs locals: Contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d’impugnació dels actes d’imposició i ordenació dels tributs.
- Els recursos dels municipis. Tributs propis. Els impostos obligatoris. Impost sobre béns immobles: Fet imposable i subjectes passius. Base imposable i base liquidable. Exempcions i bonificacions. Període impositiu i meritació. La gestió cadastral. L’impost sobre activitats econòmiques: Fet imposable i subjectes passius. Exempcions i bonificacions. Període impositiu i meritació. Matrícula i gestió municipal. L’impost sobre vehicles de tracció mecànica: Fet imposable i subjectes passius. Exempcions i bonificacions i terminis per a la seva sol·licitud. Període impositiu i meritació. La gestió de l’impost.
- Els impostos potestatius: L’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana i l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres: Fet imposable i subjectes passius. La base imposable. Exempcions i bonificacions. Meritació. La gestió de l’impost.
- Les taxes: Fet imposable. Supòsits de no subjecció i exempció. Subjectes passius. Quota tributària. Meritació. Formes de gestió. Les contribucions especials. Recursos no tributaris: Els preus públics.
- La gestió dels recursos de les hisendes locals. L’aplicació dels tributs. Actuacions i procediments de gestió tributària. El procediment de recaptació dels tributs. Consideracions generals. El procediment de constrenyiment. Procediment davant responsables i successors.
- El procediment d’inspecció. La inspecció tributària. Inici del procediment inspector. Termini, lloc i horari de les actuacions inspectores. Terminació del procediment. Classes d’actes.
- La revisió en via administrativa dels actes d’aplicació dels tributs. Normes comuns. El recurs de reposició. Procediments especials de revisió. La reclamació econòmica administrativa. Actes susceptibles de reclamación administrativa.
– ÀMBIT FUNCIONAL 1.
TEMES: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,65,66.
– ÀMBIT FUNCIONAL 2.
TEMES: 14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28.
– ÀMBIT FUNCIONAL 3.
TEMES: 29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,40,41,42,43,44.
– ÀMBIT FUNCIONAL 4.
TEMES: 29,30,31,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54
- La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs i, en els cursos en línia o semipresencials, podran plantejar els dubtes als formadors. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els formadors i formadores respondran a les consultes. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes, igual que les de Setmana Santa i el mes d’agost, així com els dissabtes i diumenges.
- Per a accedir al curs, s’assignarà a cada alumne/a una clau d’accés personal i intransferible, i és obligació de l’alumne/a custodiar-la amb diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés al campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul·lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne/a.
- El preu del curs dona dret a la docència dels professors i professores a través de la plataforma, a l’accés al campus virtual, als TEMES DEL TEMARI desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors, als tests dels temes, als tests transversals i al test general. El pagament es pot realitzar en efectiu, amb targeta de crèdit o per transferència bancària.
- Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs truqueu al 93 606 10 32. La prioritat de plaça serà per ordre de pagament, no per ordre d’inscripció.
- Si un alumne no compleix amb el termini de pagament establert s’aplicarà un recàrrec del 20% de l’import a pagar. Si en el termini de 7 dies posteriors a la data límit de pagament no es realitza l’abonament de l’import, s’anul·larà la inscripció al curs. Si volgués reincorporar-se més endavant, haurà d’abonar la matrícula del curs i no podrà disposar d’avantatges en pagaments i descomptes futurs com antic alumne.
- Si per qualsevol motiu l’alumne vol donar-se de baixa del curs, ho haurà de comunicar 10 dies abans de la finalització del mes. No es retornaran els pagaments realitzats amb anterioritat al dia de la baixa. Si es tracta d’una baixa per motius de salut o deures civils inexcusables, amb previ avís i amb el justificant original, es retornarà l’import corresponent a la part del curs no realitzada.
- La plaça del curs només quedarà reservada quan es materialitzi el pagament de la primera quota.
- Els alumnes en situació d’atur sense prestació o amb una prestació inferior al SMI contactar amb el centre per tal de disposar d’unes condicions de pagaments que s’adaptin a les seves necessitats, prèvia acreditació de la seva situació.
- Per formalitzar la inscripció cal emplenar el formulari de la pàgina web del curs i acceptar les condicions de la LOPDPGDD i drets d’imatge, realitzar el pagament i esperar el correu electrònic de confirmació de plaça que enviarà el centre.
- Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93 606 10 32 en horari de dilluns a dijous, de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres, de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà com més aviat millor.
- En cas que el curs se suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’import a retornar serà la resta de l’import abonat menys el càlcul de la part proporcional del curs realitzat.
- El centre es reserva el dret de suspensió del curs per motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat i conseqüent devolució econòmica de la part restant del curs.
- Tot el material didàctic del curs està protegit pel dret de propietat intel·lectual i es facilita als i les alumnes de forma individual i personalitzada i només pot ser utilitzat per a l’estudi personal. Està prohibit fotocopiar-los, escanejar-los o reproduir-los total o parcialment per qualsevol mitjà de reproducció o difusió inclosos els mitjans informàtics. Qualsevol ús o modificació del material o del contingut per a qualsevol altre fi que no sigui l’ús per l’estudi personal de l’alumne o alumna serà considerat una violació de les lleis del “copyright” que protegeixen els drets d’autor.
Compartir