CURS EN LÍNIA AMB AULA VIRTUAL TEMARI ESPECÍFIC TÈCNIC/A SUPERIOR EN PSICOLOGIA SUBGRUP A1 - AJUNTAMENT DE BARCELONA (Acció 6 Grup 1)
Abr 1, 2025
Aula Virtual



Inscripció

Imatge curs

Informació del curs

Amb aquest curs et donem les eines necessàries per a superar la prova del temari específic del subgrup A1 Tècnic Superior Gestió de l’Ajuntament de Barcelona.

Vols una formació  de qualitat específicament dissenyada per a preparar la teva oposició?  Apunta’t!

 

AULA VIRTUAL. Nova metodologia de formació en línia que et permetrà seguir des de qualsevol lloc la classe i realitzar preguntes a l’instant. Com si estiguessis en una aula en temps real!  Aquestes classes quedaran gravades per a poder visualitzar-les. 
CAMPUS VIRTUAL. Inclou l’accés al campus virtual de Formar-te, adaptat per a qualsevol dispositiu. Allí trobaràs tots els materials del curs, podràs preguntar a les formadores i formadors, i disposaràs de l’assessorament d’un tutor personal.
Temari (72 Temes Aprovat per Acord de la Comissió de Govern de 3-10-2024. DOGC Núm. 9269 – 16.10.2024 )
Disposaràs d’un test individual per tema, tests transversals per grups de temes i un test simulacre d’examen. Practicaràs amb més de 750 preguntes test!

 

IMPORTANT!

Per poder assistir en directe a les classes cal activar la webcam i mantenir-la durant tota la sessió

Si no disposes de webcam podràs seguir el curs igualment, però no podràs assistir a les classes en directe

 

Apunta’t ja i no et quedis sense plaça!

 

Amb la col·laboració: Certificació ISO 9001
 
Afilia’t clicant aquí!
Metodologia(click aquí)

Els alumnes disposaran de forma pautada els temes del temari desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors. Amb cada tema l’alumne/a disposarà d’un test amb quatre respostes, una única resposta correcta i amb la seva justificació de manera que pugui conèixer la raó de la solució indicada.

A més, durant el curs s’habilitaran tests transversals i un cop completada l’explicació del temari un simulacre d’examen.

El curs comptarà amb un tutor que serà el referent de contacte dels alumnes amb els professors mitjançant el correu electrònic que es facilitarà i que es posarà en contacte amb l’alumnat després de l’inici del curs. Aquesta figura fa tasques de suport metodològic i control de qualitat.

Preus(click aquí)
  1 Pagament 2 Pagaments 3 Pagaments
  Total 1r Pagament 2n Pagament Total 1r Pagament 2n Pagament 3er Pagament Total
Afiliat/da – Ex-Alumne* 750€ 450€ 320€ 770€ 350€ 200€ 240€ 790€
Nou Afiliat/da 850€ 450€ 420€ 870€ 450€ 300€ 220€ 990€
Preu General 995€ 565€ 440€ 1015€ 550€ 350€ 125€ 1025€

 

* Tarifa Ex-Alumne per alumnes que han cursat un curs de preparació d’oposicions en els últims tres anys.

Primer pagament abans d’iniciar el curs
2n pagament un mes després de l’inici del curs
3r pagament dos mesos després de l’inici del curs

 

Per a pagaments en quotes mensuals contacta amb nosaltres: 93 606 10 32

Temari(click aquí)
  1. Decret 261/2003, de 21 d’octubre, pel qual es regulen els serveis d’atenció precoç. Decret 45/2014, d’1 d’abril, de modificació del Decret 261/2003, de 21 d’octubre, pel qual es regulen els serveis d’atenció precoç.
  2. L’atenció precoç a la infància. Els Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP) a Catalunya. Definició, àmbits d’actuació. Funcions generals. Composició dels equips.
  3. Perfil professional del psicòleg/psicòloga d’un CDIAP de la Xarxa Pública de Catalunya.
  4. La mirada bio-psico-social del desenvolupament en la petita infància. Implicacions: mirada global i integradora de la intervenció des d’un CDIAP. El treball en equip interdisciplinari i la transdisciplinarietat. Model municipal de CDIAP de l’IMPD de l’Ajuntament de Barcelona.
  5. Desenvolupament infantil en l’etapa dels 0 als 6 anys.
  6. Prevenció i detecció precoç dels trastorns del desenvolupament de la primera infància. El llibre blanc de l’Atenció Precoç.
  7. Instruments i eines diagnòstiques en trastorns de la primera infància (0-6 anys).
  8. Organització del cicle d’educació infantil a Catalunya. Decret 21/2023, de 7 de febrer, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació infantil: capítol 1, 2, 3 i 4.
  9. Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu¡ inclusiu: capítols I, II, III i V.
  10. Les escoles bressol municipals (EBM) a la ciutat de Barcelona. Model educatiu. Característiques. Història i evolució.
  11. L’educació inclusiva a les EBM. Mesures i suports per a la inclusió. L’equip d’educació inclusiva de les escoles bressol municipals.
  12. Trastorns del desenvolupament en la primera infància (0 a 6 anys). Signes d’alerta i detecció precoç.
  13. Estratègies d’orientació i intervenció educativa en l’alumnat amb necessitats especifiques de suport educatiu a les EBM. El pla de suport individualitzat.
  14. Serveis d’atenció a la primera infància (0-6) a la ciutat de Barcelona. Coordinació i treball en xarxa.
  15. Tècniques i estratègies d’intervenció terapèutica en trastorns de la primera infància. Intervenció amb l’infant i la seva família des d’un CDIAP.
  16. Llei 12/2007 d’11 d’octubre de Serveis Socials.
  17. El Sistema Català de Serveis Socials: principis rectors, tipus de prestacions i tipus de serveis socials.
  18. Marc normatiu estatal vigent sobre violència de gènere i violències sexuals.
  19. Marc normatiu autonòmic vigent sobre violències masclistes.
  20. El marc normatiu municipal vigent: plans, estratègies i mesures de govern de polítiques de gènere i violències masclistes a Barcelona.
  21. Models d’intervenció individual i grupal amb dones en situació de violència masclista: el model municipal de fases en els processos de recuperació, i protocols marc vigents.
  22. Serveis municipals que intervenen en situacions de violències masclistes. El dispositiu d’acolliments i els circuits d’atenció bàsica i específica.
  23. Model municipal d’intervenció amb infants i adolescents que viuen situacions de violències masclistes, i protocols marc vigents.
  24. La prevenció, detecció i intervenció amb adolescents, joves i homes adults que exerceixen violències masclistes.
  25. El Circuit Barcelona contra la Violència Masclista: el model de treball en xarxa i col·laboració interinstitucional en situacions de violències masclistes. Protocols de coordinació i intervenció en situacions de feminicidis per violències masclistes.
  26. Programes i protocols municipals en matèria de prevenció, sensibilització i detecció de situacions de violències masclistes.
  27. Marc normatiu estatal, autonòmic i municipal per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals. Serveis municipals d’atenció al col·lectiu LGTBI
  28. Model vigent de Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament de Barcelona. Organització, funcions i perfils professionals. Tipus de serveis i destinataris.
  29. Bases del model d’atenció grupal als serveis socials bàsics de l’Ajuntament de Barcelona: conceptes, estratègies i eines per a la gestió. El disseny de projectes de treball grupal. Articulació individual i grupal. Avaluació de projectes.
  30. Normalitat i psicopatologia en la infància i l’adolescència. Classificació dels trastorns mentals segons el DSM-V: trastorns de l’estat d’ànim, trastorns de comportament, trastorns de personalitat i trastorns de l’alimentació.
  31. Normalitat i psicopatologia en l’edat adulta. Classificació dels trastorns mentals segons el DSM-V: trastorns de l’estat d’ànim, trastorns de personalitat, trastorns addictius i trastorns de l’alimentació.
  1. Teoria del desenvolupament. El cicle vital familiar. Principals etapes i riscos. Situacions de crisi. Concepte i funció en el cicle vital familiar.
  2. Marc d’intervenció comunitària als centres de serveis socials de Barcelona.
  3. El maltractament a les persones grans. Marc conceptual. Protocol d’actuació i circuits. Indicadors. Instruments i eines de detecció i valoració.
  4. Procediment específic d’actuació dels Serveis Socials Bàsics i Salut davant el maltractament de persones grans.
  5. II Pla de salut mental de Barcelona 2023-2030: prioritats i reptes, marc conceptual, principis rectors, temporalitat, línies d’acció.
  6. L’atenció psicosocial en els Serveis Socials Bàsics.
  7. Protocol de prevenció i gestió d’agressions als professionals de serveis socials.
  8. Guia d’orientació de treball de cas amb metodologia de treball en xarxa.
  9. La xarxa de tractament i atenció a persones amb hàbits de consum de substàncies tòxiques i drogodependències. Definició dels serveis, I’estructura i els nivells. Model municipal integral d’atenció a la drogodependència.
  10. Mapa de serveis i recursos de salut mental per a la ciutadania de Barcelona.
  11. Marc normatiu estatal i autonòmic vigent en matèria de protecció a la infància. Concepte de violència sobre la infància i l’adolescència. Definició de bon tracte. Protecció dels infants i adolescents en situació de risc o desemparament.
  12. Les situacions de risc. Definició i concepte. Competència autonòmica i municipal en matèria d’infants i adolescents en risc. Coordinació, criteris i circuïts de derivació.
  13. Concepte de desemparament. Competència en matèria de desemparament i tutela. Mesures de protección d’infants i adolescents en situació de desemparament. Revisió, impugnació i extinció de cada una d’elles.
  14. Intervenció en situacions d’urgència respecte a la protecció d’infants i adolescents. Procediment i implicacions legals de les mesures de protecció cautelars.
  15. La mesura d’acolliment familiar. Tipologia i característiques. El Servei d’Integració Familiar en Família Extensa (SIFE).
  16. Funcions i estructura de la Direcció General Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA). Els equips funcionals d’infància. La unitat de detecció i prevenció del maltractament infantil (UDEPMI).
  17. Definició i funcions dels Serveis Especialitzats d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (SEAIA). Disciplines professionals que composen els SEAIA.
  18. Les situacions de desprotecció dels infants i adolescents. Instruments per a la seva valoració. Indicadors de risc i desemparament, factors de risc i protecció.
  19. Els SEAIA de Barcelona: Metodologia d’intervenció. Els processos tècnics en la fase d’estudi/valoració dels Equips d’Atenció a la Infància i l’ Adolescència.
  20. El compromís socioeducatiu com a instrument de valoració i seguiment en situacions de risc greu. Competència, objectiu, elaboració i tramitació.
  21. La mesura d’acolliment residencial. Característiques i objectius. Tipologia de centre.
  22. El maltractament infantil. Models etiològics explicatius. Tipologies de maltractament infantil segons el Protocol marc d’actuacions contra els maltractaments a infants i adolescents de Catalunya (2017).
  23. Les conseqüències de la violència en l’infant o adolescent: El Trastorn per Estrès Posttraumàtic Complex (TEPT-C) segons el CIE-11. Trastorns del vincle com a conseqüència de l’experiència traumàtica.
  24. Les necessitats infantils. Classificació i tipologia.
  25. La violència sexual infantil. Tipologia i conseqüències en l’infant o adolescent. Protocol i circuit d’atenció a infants víctimes de violència sexual. Barnahus: Unitat integrada d’atenció als infants i adolescents víctimes d’abusos sexuals.
  1. Decret 66/1999, de 9 de març del Govern de la Generalitat de Catalunya, sobre l’accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional. Els equips de valoración multiprofessional, el dictamen, el certificat d’adequació al lloc de treball emès per l’EVO laboral.
  2. Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.
  3. Lloc de treball i perfil professional. Principis generals per definir els perfils professionals en un entorn organitzatiu públic. Instruments d’ordenació de personal que permeten estructurar l’ocupació pública.
  4. El desenvolupament de persones en la gestió integral dels recursos humans a les administracions públiques. Identificació del potencial: programes d’identificació i carrera professional. Tècniques de planificación de carreres i tècniques de successió en posicions clau. Regulació de la carrera al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
  5. Mètodes d’avaluació per a la selecció de personal: valoració d’aptituds, actituds, capacitats i competències . Tècniques psicomètriques, entrevistes, tècniques observacionals. Avaluació situacional. Els centres d’avaluació (assessment center): definició, funcions, objectius, tipus de proves i possibilitats d’aplicació.
  6. L’entrevista de selecció. Tipus d’entrevista: definició, diferències entre els tipus d’entrevista, metodologia, fases d’intervenció i requeriments. L’entrevista per competències i d’incidents crítics.
  7. Les organitzacions. Desenvolupament organitzatiu. Models de direcció a les organitzacions. La direcció per valors. Metodologia d’avaluació en les organitzacions.
  8. La gestió per competències a l’àmbit de recursos humans. Concepte i tipus de competències. Instruments per a la gestió per competències: l’elaboració del diccionari de competències i la definició de perfils competencials.
  9. La selecció per a l’accés a l’administració. Els processos de selecció. Regulació dels processos de selecció al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
  10. La selecció per a la provisió de llocs l’administració. Els processos de provisió de llocs de treball. La promoció interna. Regulació dels processos de provisió de llocs de treball al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
  11. L’òrgan o tribunal de selecció a l’administració: regulació, funcions i competències. Principis que regeixen la composició dels òrgans selectius. Causes legals d’abstenció i recusació dels membres dels òrgans de selecció. Procés de constitució i format de les convocatòries i sessions.
  12. Els factors psicosocials en la prevenció de riscos laborals. Definició i classificació. Mètodes d’avaluació. Intervenció Psicosocial a les organitzacions. L’estrès laboral dels treballadors. Factors i respostes d’estrès. El síndrome d’esgotament professional.
  13. La motivació de les persones en un entorn laboral. Teories explicatives . Sistemes de millora de la motivació laboral.
  14. L’assetjament en l’àmbit laboral. L’assetjament psicològic. L’assetjament sexual per raó de sexe i/o d’orientació sexual. Prevenció, detecció i actuació.
  15. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d’aplicació i definicions. Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball. Drets i obligacions. Consulta i participació del personal.

72. Llei 8/2021, de 2 de juny, per la qual es reforma la legislació civil i processal per al suport a les persones amb discapacitat en l’exercici de la seva capacitat jurídica: títol XI relatiu a “les mesures de suport a les persones amb discapacitat per a l’exercici de la capacitat jurídica”.

Condicions generals(click aquí)
  1. La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs i, en els cursos en línia o semipresencials, podran plantejar els dubtes als formadors. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els formadors i formadores respondran a les consultes. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes, igual que les de Setmana Santa i el mes d’agost, així com els dissabtes i diumenges.
  2. Per a accedir al curs, s’assignarà a cada alumne/a una clau d’accés personal i intransferible, i és obligació de l’alumne/a custodiar-la amb diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés al campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul·lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne/a.
  3. El preu del curs dona dret a la docència dels professors i professores a través de la plataforma, a l’accés al campus virtual, als TEMES DEL TEMARI desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors, als tests dels temes, als tests transversals i al test general. El pagament es pot realitzar en efectiu, amb targeta de crèdit o per transferència bancària.
  4. Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs truqueu al 93 606 10 32. La prioritat de plaça serà per ordre de pagament, no per ordre d’inscripció.
  5. Si un alumne no compleix amb el termini de pagament establert s’aplicarà un recàrrec del 20% de l’import a pagar. Si en el termini de 7 dies posteriors a la data límit de pagament no es realitza l’abonament de l’import, s’anul·larà la inscripció al curs. Si volgués reincorporar-se més endavant, haurà d’abonar la matrícula del curs i no podrà disposar d’avantatges en pagaments i descomptes futurs com antic alumne.
  6. Si per qualsevol motiu l’alumne vol donar-se de baixa del curs, ho haurà de comunicar 10 dies abans de la finalització del mes. No es retornaran els pagaments realitzats amb anterioritat al dia de la baixa. Si es tracta d’una baixa per motius de salut o deures civils inexcusables, amb previ avís i amb el justificant original, es retornarà l’import corresponent a la part del curs no realitzada.
  7. La plaça del curs només quedarà reservada quan es materialitzi el pagament de la primera quota.
  8. Els alumnes en situació d’atur sense prestació o amb una prestació inferior al SMI contactar amb el centre per tal de disposar d’unes condicions de pagaments que s’adaptin a les seves necessitats, prèvia acreditació de la seva situació.
  9. Per formalitzar la inscripció cal emplenar el formulari de la pàgina web del curs i acceptar les condicions de la LOPDPGDD i drets d’imatge, realitzar el pagament i esperar el correu electrònic de confirmació de plaça que enviarà el centre.
  10. Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93 606 10 32 en horari de dilluns a dijous, de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres, de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà com més aviat millor.
  11. En cas que el curs se suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’import a retornar serà la resta de l’import abonat menys el càlcul de la part proporcional del curs realitzat.
  12. El centre es reserva el dret de suspensió del curs per motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat i conseqüent devolució econòmica de la part restant del curs.
  13. Tot el material didàctic del curs està protegit pel dret de propietat intel·lectual i es facilita als i les alumnes de forma individual i personalitzada i només pot ser utilitzat per a l’estudi personal. Està prohibit fotocopiar-los, escanejar-los o reproduir-los total o parcialment per qualsevol mitjà de reproducció o difusió inclosos els mitjans informàtics. Qualsevol ús o modificació del material o del contingut per a qualsevol altre fi que no sigui l’ús per l’estudi personal de l’alumne o alumna serà considerat una violació de les lleis del “copyright” que protegeixen els drets d’autor.